Hulp Nodig met Poort Openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LittleMonster

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2017
Berichten
12
OK...

Ik wil graag een poort openen voor een game, maar om een of andere reden is dit maar 1 keer in de afgelopen 4 jaar gelukt. Ik zit al 4 jaar te zoeken naar een antwoord, ik heb alles al wel geprobeerd zou je denken.
Ik heb portforwarding.com gebruikt, hamachi (werkte wel maar vond het geen fijn programma), UTorrent, zelfs nog een programma genaamd "Simple Port Forwarding". Laatst heb ik ook nog wat met de windows firewall zitten klooien maar dit hielp helaas niet. Verder, als je denkt: "Maar een van deze programma's heeft gewerkt om het te portforwarden, dan wel 1 maal maar toch!", Ja het was 1 keer gelukt met het programma Simple Port Forwarding. Ik weet niet waarom het toen goed werkte en nu niet meer, maar ach. Ik zou graag hulp willen krijgen, maakt mij niet echt uit hoe, als mijn probleem maar eens opgelost kan worden :(.

Info over mijn pc:
-Windows 10
-Router: Sitecom WL-351 (had ook iets met n300)
-Ik heb volgens mij glasvezel maar zo niet zal het wel kabel zijn (sowieso geen draadloos)
-Ik gebruik Windows Firewall als mijn enige virusbescherming of firewall of wat dan ook

Alvast Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Vraag je eerst af of je 2 routers tussen je game pc en Internet hebt staan of 1. Daarom is je informatie onvolledig.
Log in op de Sitecom en kijk bij de WAN/Internet status welk ip-adres die nu heeft. Ziet dat WAN/Internet ip-adres eruit als 192.168.x.x of 10.x.x.x dan heb je er nog een router vóór staan.

In dat geval (2 routers 'in serie geschakeld'), dan moet je 2x portforwarden: 1x in de Internet-router naar het WAN/Internet ip-adres dat je zojuist uit de Sitecom gehaald hebt en 1x in de Sitecom naar het ip-adres van je game pc.

Tijs.
 
Vraag je eerst af of je 2 routers tussen je game pc en Internet hebt staan of 1. Daarom is je informatie onvolledig.
Log in op de Sitecom en kijk bij de WAN/Internet status welk ip-adres die nu heeft. Ziet dat WAN/Internet ip-adres eruit als 192.168.x.x of 10.x.x.x dan heb je er nog een router vóór staan.

In dat geval (2 routers 'in serie geschakeld'), dan moet je 2x portforwarden: 1x in de Internet-router naar het WAN/Internet ip-adres dat je zojuist uit de Sitecom gehaald hebt en 1x in de Sitecom naar het ip-adres van je game pc.

Tijs.

Ik heb 2 routers. Mijn Sitecom een KPN router. Ik moet dus bij beiden routers dezelfde poort portforwarden?
 
Inderdaad, en naar de ip-adressen die ik aangaf.
Uiteraard moeten de verbindingen op je firewall programmatuur ook zijn toegestaan (inkomend), dus test altijd eerst even met (alle) firewall(s) uitgeschakeld op je pc. Werkt het dan, dan de firewall(s) weer inschakelen en kijken of het nog steeds werkt. Indien dan niet meer, dan in de firewall poort-regels maken (inkomend) met de poorten waar het om gaat, en die regels moeten (uiteraard) zo zijn ingesteld dat dat inkomend verkeer naar die poorten toegestaan is.

Tijs.
 
well...

ik heb gedaan wat je zei...

en holy sh*t voor het eerst in 4/5 jaar is het gelukt!
ENORM BEDANKT!!!

applaus voor deze man :thumb:

-Jarno (aka LittleMonster)
 
Ook applaus voor jezelf: Niet iedereen zou weten dat het WAN/Internet ip-adres van een Sitecom zoals jij hebt te vinden is in het tabblad Internet status, hoe portforwarding is in te stellen op zo'n Sitecom etc.
Laat staan dat ze ook overweg kunnen met de router die de provider beschikbaar gesteld heeft (in jouw geval die KPN router).

Let wel op dat mogelijk het ip-adres van je game pc wijzigt als (bijv.) de stroom uitvalt van je Sitecom router. Stel dat het ip-adres van je game pc gewijzigd blijkt, dan moet je in de Sitecom de portforwarding daar op aanpassen.

Fijn dat mijn instructie duidelijk voor je was en bedankt voor je terugmelding. :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oke, laat maar... De poort is open via UTorrent op een andere pc met de 1ste router waardoor op sites als canyouseeme.org ze wel zeggen dat de poort open staat, maar als ik mijn server aan zet kan niemand joinen... Ik heb op beide pc's (game pc met server erop en pc aangesloten op 1ste router) geprobeerd te port forwarden en in de windows firewall die dingen gedaan, maar zonder UTorrent blijven ze beiden gesloten en nogsteeds kan niemand joinen, zelfs met UTorrent... Help? :(
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een poort niet 2x portforwarden.
Wel kun je (doorgaans) aan poorttranslatie doen, dus dat je mensen vraagt te verbinden op (bijv.) poort 50001 TCP maar dat je server op je eigen netwerkje bereikbaar is op poort 13333 TCP.
Oftewel je doet 'portforwarding' van poort 50001 TCP naar poort 13333 TCP van de 'server'.

De handleiding van de Sitecom (pagina 44, "Port forwarding") geeft aan dat die niet in staat is om poorttranslatie te doen, maar mogelijk kan de KPN router dat wel.

Ik kan niet beoordelen of je daar wat aan hebt of niet. Denk je van wel, zorg er dan voor dat je even de handleiding van de KPN router linkt hier (of mogelijk heb je onze hulp niet nodig, nu ik de term poorttranslatie bij je geïntroduceerd heb).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een poort niet 2x portforwarden.
Wel kun je (doorgaans) aan poorttranslatie doen, dus dat je mensen vraagt te verbinden op (bijv.) poort 50001 TCP maar dat je server op je eigen netwerkje bereikbaar is op poort 13333 TCP.
Oftewel je doet 'portforwarding' van poort 50001 TCP naar poort 13333 TCP van de 'server'.

De handleiding van de Sitecom (pagina 44, "Port forwarding") geeft aan dat die niet in staat is om poorttranslatie te doen, maar mogelijk kan de KPN router dat wel.

Ik kan niet beoordelen of je daar wat aan hebt of niet. Denk je van wel, zorg er dan voor dat je even de handleiding van de KPN router linkt hier (of mogelijk heb je onze hulp niet nodig, nu ik de term poorttranslatie bij je geïntroduceerd heb).

Tijs.

Ten eerste is hier een link voor de handleidingen die KPN geeft voor de router. https://www.gebruikershandleiding.com/KPN-Experia-Box-ARV7519/handleiding-5-548747.html
Ten Tweede, ik zie nergens staan dat je niet aan poorttranslatie kunt doen bij Sitecom, maar ik ben daarintegen ook geen proffessional in dit gebied dus wss heb je gewoon gelijk...
Ten derde... hoe moet poorttranslatie, is dat bij die poorten waar je kunt invullen "van deze tot deze poort" of iets in die richting? Ik ben gewoon iemand die wat lol wil hebben met vrienden en daardoor in dit hele proces met alle termen ben gekomen, ik weet na 5 jaar wel aardig wat maar zeker niet alles :d

Hoe dan ook, bedankt voor de hulp tot nu toe
 
Kijk in de gelinkte handleiding, pagina 44: Zie jij een optie om het doelpoortnummer te veranderen? Ik niet: Het is alleen mogelijk om een poortreeks en een doel ip-adres in te vullen.
Ik schreef dus (niet voor niets):
De handleiding van de Sitecom (pagina 44, "Port forwarding") geeft aan dat die niet in staat is om poorttranslatie te doen
Je hebt me dus "geïrriteerd" (en dat is zachtjes uitgedrukt) door je tweede opmerking. :mad:

De handleidingen van de KPN router die je linkte geven geen informatie over de configuratie-website, dus daar kan ik niets mee. Als je een schermafdruk stuurt van de port forwarding op de KPN router, dan kan ik misschien er iets uit afleiden m.b.t. poorttranslatie.
Als ik zo snel wat beschreven zag (ziet het eruit zoals hier beneden in het plaatje?) dan kan de KPN Experiabox V8 (=Arcadyan ARV7519) wel poorttranslatie doen, d.m.v. het verschillend maken van Public Port en LAN Port (of Local Port, wat er maar staat): Stel dat je poort 50001 wilt portforwarden naar poort 13333 van de Sitecom, dan bij de portforwarding op de Experiabox de Public Port op 50001 zetten en de LAN Port (of Local Port, wat er maar staat) op 13333. Gegeven dat de Sitecom geen poorttranslatie doet moet je dus de poorttranslatie laten plaatsvinden op de KPN Experiabox, oftewel op de Sitecom laat je je portforwarding zoals die nu is maar op de KPN Experiabox moet je poorttransleren naar de poort die je op de Sitecom portforward naar je game pc.

m1fy0pjw7ie7.jpg


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Okey...

Om te beginnen, sorry dat je geïrriteert raakte door mijn fout. Ik zal het even een paar keer door te lezen maar niet dat ik helemaal begrijp wat er staat ;).
Over de afbeelding gesproken, het ziet er precies zo uit bij mij op de kpn router.
Verder, ik wil dus voor mijn game server de specifieke poort 25588 openen. Ik weet niet wat ik dan verder moet doen met de poorttranslatie, dus hier graag hulp mee :)
Ten slotte, ik moet dus niets doen op de sitecom, of moet ik daar de poort 25588 wel forwarden/openen?
Zo ziet de KPN router van mij er op dit moment uit:
xddddd.png



Nog een laatste dingetje, als dit nogsteeds niet lukt heb ik 2 andere opties:
-Op de pc die aangesloten is op 1st router server hosten maar is oude pc gaat veel lag enzo krijgen.
-een USB wifi adapter nemen om op mijn gamepc of mijn 3e pc (staat ook op 2de router aangesloten) en daarmee hoef ik maar 1 router te gebruiken. Zou je deze optie aanraden, en zo ja, enige suggesties qua usb wifi adapters van een ok prijs?
(ofc eerst kijken of dit hierboven allemaal gaat werken, maar alvast alle scenarios verzinnen...)
 
Laatst bewerkt:
YOOOOOOO

Ik heb ff zelf wat onderzoek zitten doen naar double router port forwarding en nu werkt hij gewoon helemaal 100% zonder UTorrent op mijn gamepc...
Toch erg bedankt! zonder de tip van meerdere routers had ik het probleem sowieso niet kunnen oplossen.
Heel erg bedankt, heb een fijne dag verder!

-Jarno (aka LittleMonster)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan