Gezocht software voor een verzameling - relatie van informatie en beelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
73
Ik zoek een oplossing voor mijn vliegtuigfoto-verzameling. Een collectie met informatie over de carrier, als KLM en het vliegtuig, als Boeing. Stel me voor, een database met info over Carriers (1) als KLM, BA en een verzameling over fabrikanten (2) als Boeing. Deze 1 en 2 hebben een relatie met elkaar. Ik heb een input Formulier voor de Vliegtuigen (2) ( info Fabrikant, Model, technische info van het toestel) en een input formulier over de Vliegtuig maatschappijen (1) met KLM vliegt met Boeing nodig. En hier komt dus ook de relatie om de hoek. Omgekeerd kan ook Boeing vliegt bij KLm enz. Na wat vullen van de database kan ik aanvullen met nieuwe info over beide onderwerpen maar wil dat ook tonen/ondervragen - zo bouw ik aan mijn verzameling. Lang verhaal voor mijn vraag : is er zo iets.? Thanks
 
Microsoft Access is niet erg aantrekkelijk omdat het dan lokaal op een windows machine moet. Had meer gedacht aan een web based app op basis van HtML /Dreamweaver voor de forms en Wamp of een host voor de database / SQL en PHP zodat de formulieren ook op een tablet of Andoid gebruikt kunnen worden. Zoek daarom een App/DBM als basis om eventueel zelf om te bouwen. dwz forms aanpassen en DB inrichten. Thanks anyway.
 
Het klinkt meer als een custom iets dat jezelf moet bouwen. Ikzelf ben ook bezig met een fotoarchiveringssysteem in PHP. Werkt met tagging.
Als je specifieke vragen hebt erover, hoor ik het wel.
Het hele systeem kan ik niet delen omdat het behoorlijk in mijn CMS zit geweven.
 
Heb Piwigo gebruikt - is een modulair systeem voor foto's met tagging en allerlei gebruikers functies. Erg goed in PHP geschreven incl SQL DB maar heeft geen beschrijvende functies zoals ik die graag wil. Het is gratis voor prive gebruik - had ook ingebed in een site voor foto's van de duikvereniging. Misschien het kijken waard PHP4U - CMS lijkt voor mij een goede route als de klanten gewoon items kunnen gebruiken waarbij de items weer foto's bevatten. Is het CMS systeem ook een basis ergens gevonden?
 
Mijn CMS is zelf gebouwd voor mijn website, maar als je specifieke vragen hebt over het catagoriseren, dan kan ik die wel besntwoorden.
 
Is ZenPhoto misschien iets? http://www.zenphoto.org
met onder andere "Search engine with boolean expressions" (zie de features)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan