SSD als upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hryttel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
85
Hallo HelpMij experts,

Ik wil mijn Pc upgraden met een " Samsung 850 EVO 500 GB is een interne SSD"
Kan ik ongestraft een SATA III aansluiten op mijn moederbord?

Schermafdruk 2017-06-04 09.03.07.png

Groeten,
Henning
 
Je kan beter een plaatje van de Storage sectie plaatsen. Daarnaast heb je nog een ander probleem met een systeem temperatuur van 85 graden.
 
Kan gewoon alhoewel je geen SATA 6 Gb/s aansluiting hebt maar 3 Gb/s en geen AHCI, laatste maakt niet echt veel uit, eerste wel qua doorvoersnelheid.

Chipset en bord/cpu is al redelijk antiek, geen budget voor een algehele upgrade?
 
Hm, 85 graden is te veel?
Schermafdruk 2017-06-04 12.59.07.png
Zeg dit plaatje je iets?

Gr, Henning
 
Lange Pier,
Wat stel je voor? Geheel ander Pc kopen? Het moet wel een stille zijn en gamen doen wij niet, Foto's en film wel.

Gr, Henning
 
Kijk voor de juiste temps eens in de bios bij de hardwaremonitor, Speccy heeft het soms niet goed.
Of met;
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

PC voor foto en videobewerking heeft een i7 of een Amd Ryzen 7 1700 voor fotobewerking en een snelle videokaart voor filmbewerking nodig als je het snel wilt doen maar dan hangt daar een behoorlijk prijskaartje aan.
Maar met een i5 wil het ook wel maar wat langzamer dan bovenstaande maar een wereld van verschil met het huidige systeem.

Mocht je besluiten een ander systeem aan te schaffen, wat zou dan het budget zijn en welke externe onderdelen zouden er dan bij moeten.
 
Kan;

Voordelen, i7 en een redelijke prijs, geleverd met W10 en vermoedelijk wel stil.

Nadelen, geen SSD, geen dedicated videokaart.
 
Top :thumb:
Dank je wel, ik ben een stuk wijzer.
Ik ga dit als opgelost zetten.

Gr, Henning
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan