Piepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Goedemiddag,
Ik wil de pc van mijn zoon aanzetten en hoor in eens een oorverdovend gepiep en ik krijg de pc niet opgestart. Wat kan dit zijn..???
 
Tinnitus?
Even serieus: Je moederbord die een storing heeft.
Welke heb je? En heb je de handleiding al gezien?
 
dit zou heel goed je ram geheugen kunnen zijn..
heb je meer ram modules in de pc zitten? dan kan je proberen ze er 1 voor 1 uit te halen.
 
Het betreft hier een Windows 7. En verder heb ik er totaal geen verstand van. Bij het opstarten begint hij meteen te piepen,en tussen het piepen door ,hoor ik het ook tikken.
 
Kijk in de handleiding van het moederbord van de pc (zoals al aangeduid). Kan (naast problemen met het moederbord en intern geheugen) bijvoorbeeld ook een Chassis Intrusion alert zijn als de systeemkast open is geweest en in de BIOS een optie bestaat die alarm slaat als de systeemkast open is geweest. Nu praat je ook over tikken, dus mogelijk is de harde schijf kapot danwel de controller van de harde schijf op het moederbord.

Nogmaals: De handleiding van het moederbord van de pc zou je wat moeten kunnen vertellen over de situatie die er nu is. Kom je er niet uit, dan met het computersysteem + de bijgeleverde handleidingen naar de pc-reparateur gaan.

Tijs.
 
Het betreft hier een Windows 7. En verder heb ik er totaal geen verstand van. Bij het opstarten begint hij meteen te piepen,en tussen het piepen door ,hoor ik het ook tikken.
"Geen verstand van......."
Bel een techneut of Computerservices bedrijf. Zelf prutsen zonder ervaring raad ik hard af.
 
Ik kan het aantal piepjes niet tellen ,want dat gaat veel te snel. Dus we zien wel .De systeemkast is niet los geweest
 
Laatst bewerkt:
Het betreft hier een Windows 7. En verder heb ik er totaal geen verstand van. Bij het opstarten begint hij meteen te piepen,en tussen het piepen door ,hoor ik het ook tikken.

Ik kan het aantal piepjes niet tellen ,want dat gaat veel te snel. Dus we zien wel .De systeemkast is niet los geweest

Imho : stoppen met zoeken en de machine naar een lokale reparateur brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan