Hoog processor gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

joep6811

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2017
Berichten
1
Goedemiddag,

Ik heb een paar jaar geleden een tweedehands computer gekocht.
De computer werkte altijd prima, tot een paar maanden terug. Als ik een spel wilde spelen, begon hij te haperen en lag te krijgen.
Na ongeveer 20 minuten was het gehaper en de lag weg. Als ik nu een spelletje wil spelen, moet ik mijn PC eerst 20 minuten aanzetten en dan kan ik pas alles soepel spelen.
Nou heb ik niet heel veel verstand van computers, maar ik zag dat het cpu gebruik op 70% ligt, en soms nog hoger als ik helemaal niets doe (<<in die eerste 20 min).
Na 20 minuten gaat hij naar 50% en nog lager.
De computer is al een oudje, maar een ''goed'' oudje. Specificaties:
Intel I5 2500K
8 GB RAM
AMD Radeon HD 6970
250 GB HDD en 60 GB SSD

Deze PC komt waarschijnlijk uit 2010, dus is best wat jaren in gebruik (misschien iets mee te maken?).

Wie o wie heeft enig idee waarom, en hoe ik dit probleem op kan lossen?

Groeten, Joep
 
Is er dan een paar maanden terug iets gewijzigd/geïnstalleerd. Dan herstelpunt gebruiken. Wat is het besturingssysteem? Heb je gescand met jouw internet security en MBAM. Heb je gekeken onder > Taakbeheer en de processen. Heb je opgeschoond met CCLeaner? Heb je de schijven gecontroleerd met ChrystalDisk-Info?
 
Vandaag een pc "gerepareerd" die dood leek te zijn (traaaaag). Bleek de AVG-suite te zijn.
Nu wil ik niet zeggen dat specifiek AVG zo slecht is, maar veel security suites zijn zo zwaar dat ze een oudere PC volledig lam leggen.
Dus: als er een security/AV-suite is geinstalleerd, verwijder die dan en probeer dan de eenvoudigste AV die je kunt vinden en zet daar dan alle "extra's" uit. Alleen dus virusbescherming aan laten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan