Netwerk kaart doet het plotseling niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
2.007
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een MSI-H81M-P33 moederbord, ook wel genoemd MSI-7817

Ik was wat aan het experimenteren, en toen deed m'n internetverbinding het plotseling niet meer.

Windows geeft aan dat de netwerkkabel niet goed verbonden is, maar dat is het niet, ik heb de kabel zelfs al wel door een andere vervangen.

Ook heb ik de Netwerk-drivers al een paar keer vervangen. het is Realtek PCIe GBE Family Controller

Ook hen ik al een paar keer een Backup teruggezet, maar de Internetverbinding blijft maar weigeren (met een rood kruis)

Zelfs werkt de Internetverbinding niet nadat ik Win10 opnieuw geinstalleerd heb.

Ik ben eigenlijk ten einde raad. Misschien weten jullie hier raad op.

Zou soms de Bios beschadigd zijn?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Om te beginnen 5 dingen :

1 : natuurlijk vooralsnog de cruciale vraag : WAT / WAARMEE / HOE was je aan het experimenteren?
2 : toen bleek dat de verbinding weg was, waarom dan de tijdens het experiment veranderde waarde(s) / instelling(en) niet teruggezet naar de oorspronkelijke waarde(s) / instelling(en)?
3 : waarom zwaar geschut ingezet als kabel vervangen (terwijl je zelf duidelijk aangeeft dat je aan het experimenteren was, dus de kabel zal niet 'zomaar' opeens stuk gaan......, toch?
4 : waarom niet in eerste instantie systeemherstel gedaan, i.p.v. Windows opnieuw installeren?
5 : waarvan heb je een backup teruggezet : van bestanden of heb je een systeemkopie / mirror teruggeplaatst?
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat het een lichte vorm van paniek is geweest.

Het vreemde was overigens ook nog dat de Herstelpunten verdwenen waren

Ik probeerde AOMei Backupper Technician Plus v.4.0.3 uit.

Maar goed daar ging dus iets fout mee, maar zo'n fout moet toch te herstellen zijn?

Dit is de reden dat ik de UTP-kabel heb vervangen, zonder succes !!!
2017-06-05.png



Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Wat die backupper ook deed tijdens jouw experiment, het zal er nimmer toe leiden dat na een frisse / schone Windowsinstallatie de netwerkkaart niet meer functioneert. Vermoedelijk vergeet je tijdens de installatie van Windows 'iets'. Gewoon opnieuw proberen.
 
Hallo gast0225

Ik heb nu een (voorheel) goedwerkende Backup over m'n Win10 installatie heengezet.

Alles heb ik weer terug, behalve de Internet-verbinding.

Trouwens, zie hier onder het bericht dat Windows gaf omtrent het niet verbinden

2017-06-05.png

Een onzinnige opmerking overigens, maar toch heb ik dat stukje UTP-kabel vervangen zonder succes uiteraard.

Eerlijk gezegd, weet ik het nu niet meer. Het enige dat ik nog kan doen is in de Services kijken of ik daar wat ongerechtigs zien.


Met vriendelijke groet
Jan Filarski
 
Even voor alle zekerheid:

Niet per abuis de LAN in de bios disabled?
 
Wat die backupper ook deed tijdens jouw experiment, het zal er nimmer toe leiden dat na een frisse / schone Windowsinstallatie de netwerkkaart niet meer functioneert. Vermoedelijk vergeet je tijdens de installatie van Windows 'iets'. Gewoon opnieuw proberen.

Hallo gast0225,
Ik het het CMOS-RAM gecleared en toen was alle ellende volledig over.
Bedankt voor je interesse
Met vriendelijke groet
Jan Filarski

Even voor alle zekerheid:

Niet per abuis de LAN in de bios disabled?

Hallo mrmusic
Zie antwoord op #8
Bedankt,
MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil alles geloven, maar dat het uitproberen van een backup progje, de biosinstellingen van je computer veranderde en wel in die zin dat er geen verbinding meer mogelijk is met het internet, lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar goed, je hebt de boel gereset en het werkt weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan