• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticale as van grafiek aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ersin22

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2016
Berichten
24
Beste lezers,

Ik heb een enquete die ik graag wil verwerken in een grafiek.
Het zijn 4 enquetes met verschillende vragen/antwoorden.

De verticale as van een grafiek staat automatisch ingesteld op getallen, is er een mogelijkheid om de verticale as te wijzigen naar tekst in plaats van getallen?
Mijn voorkeur gaat uit naar een cirkel diagram.

Meerdere diagrammen of grafieken zijn ook goed als ik maar tekst als antwoord kan verwerken in plaats van getallen.

Alvast bedankt.

In de bijlage vinden jullie de vragen.
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 38
Welke grafiek? En wat wil je weergeven?
 
Laatst bewerkt:
Het liefst een cirkel diagram, de vragen staan in het excel bestandje.
 
En wat moet dat cirkeldiagram dan weergeven? Alle separate antwoorden? Je zal toch getallen moeten gebruiken als je een cirkeldiagram wil weergeven.
 
De vragen van de enquêtes staan in het voorbeeld maar niet hoe de uitkomst moet worden. Grafieken maak je obv getallen en niet obv letters. Dus nogmaals wat wil je weergeven. En dan niet de vorm van de grafiek maar wat wil je tegen elkaar uitzetten?
 
En hoe zit het met een vertical as van een stijfdiagram of iets anders? kan je die wel aanpassen naar tekst ipv getallen?
 
ja laat maar dan, waarschijnlijk zal het niet lukken, ik wilde gewoon heel simpel, antwoorden in een grafiekje zetten.
Bedankt voor jullie tijd, ik los het wel anders op, het was niet echt een must have this one.
 
op basis van de gegeven antwoorden kom ik voor de eerste twee vragen hierop. Voegt in mijn ogen niets toe, maar goed.
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan