• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alternatief voor Jointext formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vacances2000

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
113
Beste,
Ik gebruik office 365 pro plus, engelse versie. Ik zie daar jammer genoeg geen "jointext" formule in staan.

Wat ik wil, is de cellen van een rij (bijv B1, C1, D1) samenvoegen tot een textregel in 1 cell (bijv. cell A1) met tussen elke waarde een ",".

Bekijk bijlage Book1.xlsx

Match / index werkt enkel met rijen... dus A1, A2 etc
Substitute / trim werkt bijna.. maar krijg de komma's niet op de juiste plaats =SUBSTITUTE(TRIM(B2; C2; D2);"";" ,")

Weet iemand toevallig een alternatief behalve vba?

Dank,
Jon
 
Deze vangt ook de lege cellen op:
Code:
=SUBSTITUEREN(B2&","&C2&","&D2&","&E2&","&F2;",,";",")
 
Dag Cobbe,
Jouw formule vervangt ", ," door "," . Wanneer hier stel 5 lege cellen achtereenvolgens staan, zal dit enkel het aantal komma's verminderen.

Dag Ginger,
Met jouw'n formule, krijg ik geen komma's tussen de woorden... dank voor je hulp maar helaas mijn gewenste resultaat

Dag snb,
Met je formule krijg ik eveneens geen gewenst resultaat. Dit combineert enkel de cellen met een ";" ertussen. Is niet wat ik zoek...

Hopelijk heeft iemand anders nog oplossing..

thanks,

Jon
 
Mag een UDF (user defined formula) ook, deze loopt onder VBA (visual basic for applications).
Is VBA ook mogelijk in office365? Hier voor het je het lint "Developper" nodig.
Of is er wel iets mogelijk in een ander taal, javascript?
 
Laatst bewerkt:
=substitute(" ";", ";trim (a1&" "&b1&" "&c1))
 
Of:
Code:
=SUBSTITUTE(TRIM(B2&" "&C2&" "&D2&" " &E2&" "&F2)," ",",")
 
TEXTJOIN (NL: TEKST.COMBINEREN) zou in office 365 beschikbaar moeten zijn tenzij de office 365 versie die je gebruikt verouderd is. TEXTJOIN is een nieuwe functie in 2016

misschien wist je dat al maar en heb je het over dezelfde functie maar omdat jij het over jointext hebt dacht ik, kop deze opmerking toch even in.. zal niet de eerste keer zijn dat iemand zich vergist in de naam van formule en hem daarom niet terugvind..
 
Beste roeljongman,
Idd, het is textjoin, maar nee helaas heb ik die niet. Als ik probeer office te updaten, zegt het dat het in orde is... Ook heb ik de subtitute(trim) combi al toegepast maar helaas heb ik niet de komma's ertussen, zie mijn bijlage.

Bekijk bijlage Book1.xlsx

@ginger,
Je formule staat in niet in de goede volgorde... sorry

@alphamax
VBA is mogelijk maar ik kan dat totaal niet... helaas voor me.. toch dank voor je idee
 
Met de verschillende voorstellen die je gekregen hebt moet het toch mogelijk zijn om zelf de gepaste oplossing in elkaar te flansen.
 
ok, bril gepoetst en nog een keer naar de online help van office 365 gekeken en als je de meest recente versie hebt moet het werken. Er staan geen beperkingen genoemd.

ik upload ook even jou voorbeeldje. In Cel G3 heb ik de textjoin formule gebruikt. als dat bij jou niet werkt heb je dus zeer waarschijnlijk geen recente office 365 versie.

Bekijk bijlage Kopie van Book1-1.xlsx
 
Of deze in A2:
=TEKST.COMBINEREN(", ";WAAR;B2:F2)


Edit:
Wat roeljongman zei dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Je kan gewoon de formule in #8 kopiëren en plakken ipv verkeerd overnemen.
 
@ginger,
Je formule staat in niet in de goede volgorde... sorry

Tja, het was ook ff uit de losse pols en wist op de bank hangend achter m'n tablet niet geheel de volgorde meer. Maar als je dát nou in de gaten hebt, is de oplossing toch dichtbij???

Of gewoon 1 post verder dan de mijne kijken waar HSV dit foutje al hersteld had...

Of:
Code:
=SUBSTITUTE(TRIM(B2&" "&C2&" "&D2&" " &E2&" "&F2)," ",",")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan