• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule vraaje

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
496
Hoi, de formule die in cel D1 zit werkt wel,
maar ik had een vraagje of misschien het mogelijk was om er iets extra bij te zetten
als er in cel G1 de tekst o.b.v. Melding komt te staan dan komt er in cel D1 het woord extra te staan
nu is de vraag als er nu in cel G1 niks staat en ook cel N1 O1 niks is het dan mogelijk dat er in de cel G1 automatisch o.b.v. Melding komt?
zodat ik het in hoeft te vullen :thumb:
 

Bijlagen

  • formule.xlsx
    12,4 KB · Weergaven: 40
In je uitleg verwijs je naar G1, maar in de formule in D1 verwijs je naar E1.
Code:
=ALS(EN(N1="";O1="");"o.b.v. Melding";"")
 
In je uitleg verwijs je naar G1, maar in de formule in D1 verwijs je naar E1.
Code:
=ALS(EN(N1="";O1="");"o.b.v. Melding";"")

klopt dit is een foutje ( mijn excuses )
de formule die je hebt gemaakt werkt perfect,alleen moet de formule die in D1 staat moet blijven
deze heeft in effect op Cel G1 want zodra daar het woord o.b.v. Melding staat check hij cel N en O of daar iets staat als die leeg zijn komt er in cel D1 het woord extra
nu is de vraag of het mogelijk als Cel N1 en O1 leeg zijn dat in cel G1 automatische het woord o.b.v. Melding kan komen
de formule gebruik ik om de check te doen voor cel N en O
=ALS(EN(G1="o.b.v. Melding";N1="";O1="");"extra";"")

Alvast weer super bedankt
 
Rob,

ik ben je even kwijt. De formule moet checken of N1 en O1 leeg zijn. Zodra dit het geval is, dan moet er in cel G1 de tekst "O.b.v. melding " komen te staan? Dat doet mijn formule toch als je het in G1 zet.

En als er in G1 "o.b.v. melding" staat, dan moet D1 "extra" tonen. Die formule heb je al.
Gr.

Sjon
 
Rob,

ik ben je even kwijt. De formule moet checken of N1 en O1 leeg zijn. Zodra dit het geval is, dan moet er in cel G1 de tekst "O.b.v. melding " komen te staan? Dat doet mijn formule toch als je het in G1 zet.

En als er in G1 "o.b.v. melding" staat, dan moet D1 "extra" tonen. Die formule heb je al.
Gr.

Sjon

@sjonR dat klopt
je formule werkt ook perfect
maar het probleem is,dat ik een export pak uit een app die de informatie registreert en dan worden cellen E tot en met cel L geplakt met de export die uit een andere bestand komen
dus als ik die plak dan wordt cel G overschreven met een lege cel, en dan is de formule weg :thumb:
 
Dan gebruik je toch een andere kolom voor je formule die buiten het plakbereik van de export blijft? ;)
 
Plak dit eens in blad1 via de VBA-editor:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
For Each cell In Range("G1:G100")
If cell.Value = "" And cell.Offset(0, -5).Value <> "" And cell.Offset(0, 7).Value = "" And cell.Offset(0, 8).Value = "" Then cell.Value = "o.b.v. melding"
Next cell
Application.EnableEvents = True
End Sub

gaat nu tot g100 maar dat kan je zelf aanpassen als je bereik groter is/wordt.
 
Plak dit eens in blad1 via de VBA-editor:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
For Each cell In Range("G1:G100")
If cell.Value = "" And cell.Offset(0, -5).Value <> "" And cell.Offset(0, 7).Value = "" And cell.Offset(0, 8).Value = "" Then cell.Value = "o.b.v. melding"
Next cell
Application.EnableEvents = True
End Sub

gaat nu tot g100 maar dat kan je zelf aanpassen als je bereik groter is/wordt.

tot nu zie ik wel dat het werkt :thumb:
morgen ga ik even uitvoerig kijken
je bent alvast SUPER bedankt
 
Formule

@SjonR

het werkt super, thnx
misschien is het wel een brutale vraagje maar kan je zoiets ook in vba maken voor cel D dat als Cel N en cel O leeg is dat in Cel d het woord extra komt
dan is de lijst klaar en formule uit de cellen en kan er ook niks meer verkeerds gaan. :thumb::thumb:
had het al geprobeerd maar hij komt een dubbel Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) tegen :(
 
Dat moet ook in dezelfde sub gebeuren. Werkt dit?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
For Each cell In Range("G1:G100")
If cell.Value = "" And cell.Offset(0, -5).Value <> "" And cell.Offset(0, 7).Value = "" And cell.Offset(0, 8).Value = "" Then cell.Value = "o.b.v. melding"
Next cell
For Each cell In Range("D1:D100")
If cell.Value = "" And cell.Offset(0, 10).Value = "" And cell.Offset(0, 11).Value = "" And cell.Offset(0, 3).Value = "o.b.v. melding" Then cell.Value = "extra"
Next cell
Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Dat is heel mooi! Fijn weekend alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan