iconen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frodo2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2016
Berichten
3
hallo,wie kan mij vertellen hoe het komt dat mijn iconen steeds veranderren in wereldbolletjes.
 
Doe een schermafdruk. Bovendien had je je vraag beter in de Windows sectie kunnen plaatsen die jij hebt (Windows XP, Vista, 7, 8, 10) én was het handiger geweest als je een icoon/snelkoppeling had aangegeven waar die naar verwijst, eentje waar niet een web-adres wordt 'gesnelkoppeld'.

Tijs.
 
@Tijs
eentje waar niet een web-adres wordt 'gesnelkoppeld'.
Dat is mij niet duidelijk. Een 'web-adres-koppeling' is een internetsnelkoppeling en URL en daar gebeurd het soms dat deze vervangen worden door die wereldbolletjes. Met snelkoppelingen .lnk zie ik dat niet gebeuren. Vaak is het een kwestie van de de Icon Cache vernieuwen.

Note: %userprofile% represents the path to user profile folder.

Rebuilding the Icon Cache Database
1. Close all folder windows that are currently open.

2. Launch Task Manager using the CTRL+SHIFT+ESC key sequence, or by running taskmgr.exe.

3. In the Process tab, right-click on the Explorer.exe process and select End Process.

4. Click the End process button when asked for confirmation.

5. From the File menu of Task Manager, select New Task (Run…)

6. Type CMD.EXE, and click OK

7. In the Command Prompt window, type the commands one by one and press ENTER after each command:

CD /d %userprofile%\AppData\Local
DEL IconCache.db /a
EXIT
8. In Task Manager, click File, select New Task (Run…)

9. Type EXPLORER.EXE, and click OK.
 
@Senso: Waar het mij om gaat is dat de vragensteller (de Eigenschappen van) een snelkoppeling laat zien die (bijv.) verwijst maar een .exe bestand (Google Chrome, een spelletje, een Windows hulpprogramma etc.)
En in mijn ogen is ook een internetsnelkoppeling (nog steeds) een snelkoppeling. ;)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan