Problemen met afspelen beveiligde dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

ik heb voor mijn kleindochter een DVD aangeschaft van Pim en Pom. Helaas weigert deze op beide dvd spelers af te spelen. Als ik de DVD in de pc stop en bekijk met explorer dan zie ik daar 137 bestanden staan met een grootte van ruim 40 GB. Schijnt een beveiliging van Disney te zijn die vaker problemen geeft.

Is er een (freeware) tool waarmee ik deze kan omzetten naar een formaat wat wél af te spelen is voor haar (avi/mpg etc) of ben ik genoodzaakt het (on)ding retour te sturen?

Alvast bedankt :)
 
Dat lijkt me sterk want op een DVD past maar 4,37 GB (Single Layer) en het dubbele op een Dual Layer. Laat dus eens zien wat erop staat. En wat is de regiocode van die DVD?

Probeer je die af te spelen op een stand-alone DVD speler of op een DVD speler in een PC/Laptop? In het geval van het laatste zal dat niet zondermeer gaan als het Windows 10 betreft.
Installeer daarvoor dan de VLC Media Player:
http://nl.ccm.net/download/downloaden-127-vlc-media-player
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me sterk want op een DVD past maar 4,37 GB (Single Layer) en het dubbele op een Dual Layer.

het is toch echt zo helaas...

How to Judge If DVDs Are Protected by Disney Copy Protection System?

* Disney copy protected DVDs has 99 titles and the DVD movie size is larger than 40 GB.
* The DVDs are not playable on your DVD player which is not matching for the protected DVDs. You have to look for another workable DVD player.
* When you use common DVD backup tool to copy Disney protected DVDs, error message pops up or the program crashes.
* New copy protection prevents DVD from ripping by general DVD ripper software and the videos converted from DVD will be out of order, scrambled or get stuck in a loop.
* It may even shorten the life for DVD drive if wrong decoding scheme is misused.
 
Ik heb wel eens een brakke USB-stick gezien van 1 TB, maar na 257 MB te hebben gekopieerd liep dat ding vast, en was deze niet meer te benaderen.
Misschien is het bestandssysteem opgef*cked zodat het 40 GB lijkt, en bepaalde devices daarmee over hun nek gaan.

Of is het soms stiekem een BluRay die jij vrolijk op een DVD probeert af te spelen :D?

* The DVDs are not playable on your DVD player which is not matching for the protected DVDs. You have to look for another workable DVD player.
Als het echt DVD's zijn, is dit gewoon triest voor woorden. Waarom bepaalt Disney welke DVD-speler je wel en niet mag gebruiken. Ik zou bijna geneigd zijn om een nieuwe te kopen en de rekening aan Disney te claimen.
 
Laatst bewerkt:
Is niet voor het eerst en Disney is ook niet de enige. Sony heeft destijds een schandaal gehad omdat ze een copy-protection gebruikte die een rootkit op je PC installeerde...
 
Gaat het om deze?
PimPom.jpg
 
Feitelijk zou ik niet eens zulke crap willen. Wie zegt dat ik het niet mag kopiëren voor eigen gebruik?
Terug naar de winkel ermee, en Disney aanschrijven.
 
Crap inderdaad. En dat ze dan ook nog adviseren om maar een andere DVD speler aan te schaffen als de huidige die DVD vanwege die kopiëerbescherming niet kan afspelen, is natuurlijk al helemaal te zot voor woorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan