geen enkele video speler speelt meer videos af

Status
Niet open voor verdere reacties.

zuzio

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Berichten
14
Sinds een paar dagen speelt geen enkele videospeler op mijn pc meer videos af. Zowel vlc als ace player als mpc-hc. Ik snap echt niet wat er aan de hand is. VLc and ace player geven geen foutmelding. mpc-hc ook niet maar daar staat eronder: kan bestand niet opbouwen. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? alvast dank.

P.S. ik heb al hersteld naar een eerdere datum en ook de players verwijderd en opnieuw geinstaleerd.Helpt niet helaas.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik vooral chrome, maar heb ook firefox en IE op mijn pc. Maar ik bedoel niet dat videos niet op internet af te spelen zijn, maar gewoon op mijn pc. Dus als ik een willekeurige filmpje wil afspelen met vlc, ace player o.i.d dan speelt het niet af.
 
Standaard programma instellen voor afspelen video
 
ik heb chrome verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het helpt niet. Wat bedoelt u met standaard programma instellen voor afspelen video? Hoe doe ik dat?
 
Oh ja sorry had dat gelijk erbij moeten vertellen. Probeer het zo en kijk of dat helpt. Dit is voor windows 10

Wil je voortaan VLC standaard gebruiken om videobestanden te openen? Klik dan op »Start«, »Instellingen«, »Systeem«, »Standaard-apps« en klik onder »Videospeler« op »Films en tv«. Kies in het menu met verschillende video-programma’s voor »VLC media player«.

Kennelijk is er iets anders aan de hand. Vreemd dat je helemaal niets kunt afspelen. Heb je een virus of zo. Probeer eens te updaten.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2532294/videos-won-t-play-in-internet-explorer
 
Laatst bewerkt:
Gaat het alleen om lokale video's (dus die op je computer staan) of ook om Youtubes, of bijv. Uitzending gemist?
Heb je iets aan je computer gedaan, veranderd, voordat het mis ging?
Wat voor computer heb je, modern, (hoe) oud?

Zijn de drivers van de videokaart up to date?
Staat je harde schijf soms helemaal vol, of is er iets met het cache geheugen aan de hand?
Is er iets stuk; het RAM, je harde schijf? Heb je een backup gemaakt van belangrijke bestanden?
Als je dat hebt gedaan, zou je eens een systeem test kunnen doen, daarbij wordt je computer flink aan het werk gezet, als er onderdelen dat niet aankunnen, krijg je vast een melding.
Kwa virussen of malware kun je bijvoorbeeld Malwarebytes laten draaien, je virus definities vernieuwen en Virusscan doen.

Systeem test: https://novabench.com
Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com
 
ja het gaat alleen om lokale videos. Videos die ik op mijn harde schijf heb staan. Op internet kan ik alle videos gewoon bekijken.

ik heb een windows 7 pc. een hp. niet heel erg oud.

Met mn computer is niks mis mee. Heb nooit problemen gehad en het werkt prima.

Ik weet niet waar ik de drivers kan inzien(en wat het is) en controleren of daar iets mis mee is.

Laatst heb ik wel een film gedownload ik denk dat er daarna iets mis is gegaan...

Dus ik ga dat virusprogramma even draaien dan laat ik weten wat er uit komt.
 
ik heb de virusscan uitgevoerd en er werden een aantal trojans en andere virussen gevonden en verwijderd. Maar het heeft de probleem niet opgelost.

Ik ben nu denk ik achtergekomen wanneer het precies mis is gegaan. toen ik laatst een filmpje had gedownload was er ook een bestandje bij met de naam: ultra xvid codeck pack. Die heb ik vervolgens uitgevoerd want ik dacht dat je eerst die moest uitvoeren om het filmpje te kunnen bekijken, maar dat filmpje was daarna nog steeds niet te bekijken. Sindsdien had ik ook geen andere filmpjes geprobeerd te kijken tot gisteren toen ik dus achterkwam dat niet mogelijk was om welke videobestand dan ook af te spelen.

Dus wat denken jullie is dat ultra xvid codeck een virus geweest? en als dat zo is, waarom is het probleem dan nog steeds niet opgelost na de virusscan?

of is door het uitvoeren van die codeck iets veranderd aan mijn pc waardoor ik nu geen videos kan bekijken?

:(
 
Dat ding pakt zich zelf steeds uit. Systeem herstel zal niet baten. MBAM nog een keer draaien. Die film eerst eraf gooien.
 
Laatst bewerkt:
bedoel je dat het een virus is geweest? hoe kan ik hier vanaf komen? en zou het niet kunnen zijn dat het echt een codeck is geweest en door het uitvoeren daarvan de videos het niet doen?
hoe kan ik dat controleren?
 
Het zal best een echte codec geweest zijn, maar vermoedelijk heb je deze van de verkeerde site gedownload. Het is geen exe bestand. Kijk bij programma's en instellingen of daar iets raars tussen zit.
 
nee bij de programmas zit er niks nieuws bij. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. En weet nog steeds niet of ik met een virus te maken heb of dat er iets veranderd is.?
 
Je hebt gescand dus ik neem aan dat dat goed is zover. Maak je niet teveel zorgen vooralsnog. Maar kun je nu video's bekijken. ?
 
Nee ik kan zeker geen videos bekijken. Er is niks veranderd. En als ik na een tijdje de virusscan herhaal dan komt er steeds weer deze virus omhoog: Trojan Sathurbot.
 
Ik heb kaspersky total security gedownload en een volledige scan uitgevoerd. Er is nu geen enkele virus te vinden op de pc. Ook niet met malwarebytes. Maar ik kan nu alsnog geen enkele video bestand afspelen. Wie snapt wat er aan de hand is?
 
We geven nog niet op voor een nieuwe installatie kun je nog enkele andere dingen proberen. Je gebruikt voornamelijk chrome zei je. https://support.google.com/chrome/answer/6138475?co=GENIE.Platform=Desktop&hl=nl maar dit had je al gedaan.

Waar zit je trouwens op windows 10, 7, ......?

Maar je kunt wel filmpjes bekijken via internet.


Als je geen video’s meer kan afspelen is er meestal sprake van een ontbrekende codec. Deze zorgen ervoor dat het afspeelprogramma de videobeelden kan weergeven. Het programma VLC media player heeft alle benodigde codecs al standaard in het programma. De software is te downloaden van www.videolan.org/vlc. Je moet alleen dan wel VLC gebruiken om je film af te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Als je zoekt op Ultra Xvid codec pack en Malware, kom je toch een hoop waarschuwingen tegen. Het zou Malware zijn, verpakt als codecpack, omdat mensen vaak denken dat Codecpacks okee zijn.
N.B. Xvid is inderdaad een codec. Je vindt via Google allerlei verwijder opties, maar veel daarvan zijn eigenlijk commerciele aanbiedingen om je malware-verwijder-software aan te smeren, die al dan niet weer andere malware installeert.. Het lijkt er op dat die software zich op allerlei plekken in je systeem heeft genesteld > http://helpcleaningvirus.com/ways-remove-ultra-xvid-codec-pack-exe-completely/

Bij veel van die verwijder opties zie ook ik door de bomen het bos niet meer. Ik weet niet of je zelf bekent bent met de veilige modus van Windows & het verwijderen van Register sleutels, anders zou ik eens kijken naar hulp van buiten. Via Marktplaats of Studentaanhuis.nl is er veel aanbod.

Los daarvan kun je misschien met een simpele handeling weer controle over je videostanden krijgen. Als je met de rechtermuis op een video klikt, en kiest voor: "openen met (een andere player)" - lukt het dan wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan