Outlook handtekening layout is wisselend per ontvanger hoe kan ik deze vast stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjan0101

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Berichten
6
Goedemorgen allemaal,


Ik heb in mijn outlook mail een handtekening insgesteld met logo's e.d.
Als ik dan op mailtjes reageer en op beantwoorden klik en ik voeg mijn handtekening toe dan verschijnt er de ene keer wel een handtekening met logo en de andere keer zonder logo.
Hoe is dit op te lossen, of is dit door de ontvanger in te stellen?
Ik vond het maar vreemd

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Ik vermoed dat de oorzaak gelegen is in het feit of de verzender zijn mail in html opmaak heeft gemaakt of als 'platte tekst'.
Als je een mailtje krijgt en je kiest voor beantwoorden, kijk dan eens (zie plaatje) wat daar staat. HTML of niet. Stel dat er platte tekst staat, verander dan de opmaak in jouw antwoord eens naar HTML.
 

Bijlagen

  • opmaak.jpg
    opmaak.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 89
Ik had hetzelfde idee bij je probleem als gast0225: Ingekomen mail in "plain text", "Tekst zonder opmaak" (vlgs. mij noemt Outlook NL inderdaad het "Tekst zonder opmaak").

Let wel op: Het is allemaal heel leuk dat je een "Tekst zonder opmaak" bericht wilt beantwoorden met een HTML-mail, maar er is een huizenhoge kans dat de afzender je antwoord alsnog als "Tekst zonder opmaak" gaat lezen, per slot stuurt hij/zij ook mails in dat format naar jou. Redenen daarvoor kunnen zijn dat de mailclient van de afzender geen HTML ondersteunt maar vaker nog dat het verplicht is gesteld door de IT-afdeling van de afzender, tegen klikbare (links naar) virussen, klikbare (links naar) malware sites, gefabriekte plaatjes die Windows doen crashen etc. die ze niet willen ontvangen (niet in de originele tekst van het bericht en ook niet in handtekeningen).

Je zou dus kunnen overwegen (ook) een plain text handtekening te maken, zoals hier wordt uitgelegd.

Feitelijk is deze posting niet veel toevoeging aan wat gast0225 al schreef, maar hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En aansluitend hierop :

@sjan0101 :

een testje is heel eenvoudig, zeker als je meer dan één mailaccountje hebt. Stuur maar even een berichtje (platte tekst) naar 'jezelf' (een ander mailaccountje) en beantwoord dat (ook in platte tekst).
Doet hetzelfde nogmaals, maar verander dan bij beantwoording de 'platte tekst' naar HTML.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan