Geen keyboard en muis meer na herinstalleren win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonathan1987

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Berichten
36
Beste help mij,

Ik had wat problemen met mijn pc die constant bevroor. Uiteindelijk een schone herinstallatie gedaan van Windows 10 met behoud van bestanden. Na deze herinstallatie vallen mijn USB muis en keyboard uit als ik Windows in kom. In de bios kan ik nog wel komen, en daar werken ze beide ook gewoon. Please help mij, ik man zo helemaal niks meer met mijn pc. Thanks alvast! Jonathan
 
Heb je al geprobeerd na het opstarten even je muis en toetsenbord los te koppelen en weer terug te prikken?
Als je nu USB 3 (blauwe poorten) gebruikt, prik ze eens even om in zwarte poorten (of andersom)

Klinkt alsof de USB hub driver niet wordt gevonden of geladen. Heb je hetzelfde probleem in safe mode?
 
Hoi wampier.
Bedankt voor reactie. Geen enkele poort werkt meer. Kan ook niet opstarten in safe modus. Althans ik weet niet hoe. In Windows zelf kan ik namelijk niets zonder muis/keyboard.
 
Als je mogelijkheid hebt zou je eens een linux USB boot disk kunnen maken en zo eens controlleren of er toch niet diepere problemen in de hardware zijn. Als een systemscheck in linux geen problemen oplevert is het dus waarschijnlijk toch een software probleem in windows.

Als alternatief kun je, als je een andere computer met windows 10 hebt, een usb recovery boot disk maken en daar eens mee starten (dan kun je ook safe mode kiezen)
 
Ik heb helaas geen andere desktop tot mijn beschikking. Hoe start ik zo'n Linux systemcheck?
 
Dat is wel lastig natuurlijk, want dan kun je waarschijnlijk geen van beide bootdisks creëren. Laat mijn creativiteit me een beetje in de steek.

Het is ook wel een redelijk uniek probleem want, zoals je het beschrijft zijn alle USB hubs niet beschikbaar, terwijl de meeste computers meerdere hubs hebben.
 
Ik heb 6 verschillende poorten. 4 achter, 2 aan de voorkant. Allemaal werken ze alleen tijdens het opstarten maar niet in Windows....
 
Probeer eens je bios te resetten naar default.

Daarnaast heb je het over een schone installatie maar met behoud van bestanden.
Hoe heb je dat precies gedaan?
 
Ik heb gedrukt op herinstalleren van Win 10 en gekozen voor behoud van bestanden. In bios staat alles al default, werkt dus ook niet. Ben ondertussen maar begonnen met systeem herstel, alles er af en terug naar fabrieksinstellingen. Ben nu wel alles kwijt vrees ik....Houdt jullie op de hoogte.
 
Je had toch eerst een backup van je bestanden kunnen maken.... Was je niets kwijt.

En doe je nu systeemherstel of terug naar fabrieksinstellingen? Dat zijn twee verschillende dingen
 
Zit in het systeem HP herstellen van fabrieksimage. Kon inderdaad een back up branden maar had een cd nodig waar 5 GB op moest worden gezet. Had ik niet. Ben het nu zo zat dat ik die back up heb overgeslagen. Heeft nu 90% van de originele software geïnstalleerd
 
@Jonathan1987, het is niet nodig om de status van je vraag te laten aanpassen door een moderator te attenderen via de attendeerfunctie.
Je kan de status van je vraag zelf aanpassen rechts boven aan de topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan