Onduidelkheid over Avast Meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Ik kom er niet uit met Avast, maar misschien weet iemand het wel.
Als ik kijk bij Meldingen, dan zie ik een aantal progs staan met de melding 'Dreiging geblokkeerd'. Ze zitten niet in de Viruskluis. Betekent dit dat de geblokkeerde progs nog wel in het systeem aanwezig zijn en dat je ze kunt deblokkeren? Ik zie wel een optie 'Alles negeren', maar dat wil ik niet. Ik wil maar één van de geblokkeerde progs deblokkeren. Kan dat en hoe doe ik dat? En hoe kan ik de andere geblokkeerde progs verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Heeft u hier al gekeken/gelezen: http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/veel-gestelde-vragen-faq/avast-bestandssysteemschild/
In het bericht dat getoond wordt staat ook de naam van de geblokkeerde software en de plek (C: etc) waar deze gevonden is.
Wellicht dat u naar deze plek kunt gaan met de Windows Verkenner om te kijken of dat programmaatje er nog staat.


Maar.......AVAST meldt natuurlijk niet voor niets dat dit programma gevaarlijk is. Ik zou maar eens eerst goed uitzoeken wat het programmaatje precies doet voordat u het activeert.

Wat is de naam van het programmaatje dat geblokkeerd wordt?
 
Laatst bewerkt:
Dreiging geblokkeerd? Staan er dan geen details en verdere opties?

Als ze niet in de viruskluis aanwezig zijn, zijn ze ook niet in het systeem aanwezig. Want dan zouden ze schade aanrichten. Zaken die niet aanwezig zijn kun je niet verwijderen. Als er uitvoerbare software op de pc staat die gevaarlijk is, moet die worden geblokkeerd. Bij nieuwe installaties kan dat ook gebeuren. In principe zou je ergens de vraag moeten krijgen of jij die software/maker vertrouwt en deze zo op een 'whitelist' geplaatst kunnen worden.

Ik zou eens kijken of er een opties is voor > Uitsluitingen/Lage risico's
Daar kun je:
Items uitsluiten van scans > configuren
Items van Auto-Protect-, SONAR- en downloaddetectie > configureren
Handtekeningen van detectie uitsluiten > configureren
 
Laatst bewerkt:
Ik had eerder onterecht licentiemeldingen. Gebruik al jaren voor 99% Linux (heerlijk probleemloos), maar Windows is o.a. noodzakelijk voor het updaten van mijn TomTom en Mio. Op een nieuw aangeschafte laptop zat W18. Heb de hdd er uitgehaald en in mijn oudere laptop gezet. De hdd met Linux uit de oude laptop heb ik in de nieuwe laptop gezet. Werkte allemaal perfect. Kreeg na enige tijd op de Windows laptop meldingen over de licentie, ook nadat ik de correcte licentie opnieuw had ingevoerd. Een kennis heeft dat opgelost met een progje en daarna nooit meer die meldingen, tot voor kort dus. In de viruskluis van Avast zitten 3 items (2x iets met IDD Generic en 1x Adware gen), maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een melding heb gezien. Ook niet over de 5 geblokkeerde items. Ik zal eens nagaan wat dat voor items zijn en of ik ze in Program files kan terugvinden. Heb intussen ook op internet Avast topics gezocht over hoe de interface werkt, maar dat is/werkt altijd net iets anders uit dan bij mij. Ik zie namelijk geen opties op het scherm met de geblokkeerde items. Als ik op zo'n geblokt item ga staan, zie ik rechts wel een kruisje verschijnen, maar niet wat er gebeurt als je daarop klikt (deblokkeren of verwijderen).
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar kan verder niemand hier duidelijkheid verschaffen, dus ik sluit deze topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan