Rekenen met datum in vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nerdje82

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2016
Berichten
44
Hallo experts

Ik heb een vraag hier onder beschreven :

Op werkblad 1 word er een datum ingevuld in de cel A1 , er word een userform geïnitialiseerd en op dat moment, runt er een code die de datum controleerd in cel A1. Als de datum van vandaag 9 dagen later is of meer dan de de datum in in de cel A1 dan moet hij dus iets doen.

Ik heb de volgende code gebruikt :

If sheets("Blad1").range("A1").value = date -9 then
Me.textbox1.value = 1
End if

Dit werkt maar

Ik heb iets nodig dat niet alleen de date-9 controleerd maar ook ouder dan 9 dagen.
Ik heb verschillende manieren geprobeerd met zowel de > als de < tekens maar dit doet hij niet , ik kan wel allemaal or statements inbouwen maar dat is wel erg lang.

Heeft iemand Een goede oplossing ??
 
Code:
If Sheets("Blad1").Range("A1").Value <= Date - 9 Then
 
WoW zo simpel pfff bedankt!

Vraag ik had dit ook geprobeerd alleen dan zonder het = teken. Wat zegt dit precies ik had dit geprobeerd .value < date -9 maar deed ie niet
 
Heel simpel: het = teken checkt op gelijk aan, het < checkt op kleiner of gelijk aan. Aangezien jouw vraag is: "vandaag 9 dagen later is of meer" moet je dat vertalen naar: "kleiner dan of gelijk aan"' En dan krijg je dus twee varianten:
Code:
If Sheets("Blad1").Range("A1").Value <= Date - 9 Then
of
Code:
If Sheets("Blad1").Range("A1").Value < Date - 8 Then
Die laatste variant werkt natuurlijk net zo goed als de eerste. En die had je ook zelf kunnen bedenken :).
 
het < checkt op kleiner of gelijk aan
dan heb je het = teken toch niet nodig:rolleyes::d

= is gelijk aan
< is kleiner dan
> is groter dan
<= is kleiner dan of gelijk aan
>= is groter dan of gelijk aan
<> is ongelijk aan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan