configuratiescherm weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mebesu40

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2012
Berichten
18
probleempje: als ik het configuratiescherm opvraag, blijft het 2 sec. staan en verdwijnt dan weer???
 
Dat weet ik niet. Het is de PC van mijn dochter. Zij klaagt over traagheid van de PC. Ik probeer wat te onderzoeken en stuit op dit probleem.
 
Begin maar eens met een uitgebreide systeem virusscan en daarna een volledige systeemscan met Malware Bytes. Vinden beide tools niets, dan horen we dat wel.
 
Geef eens de opdracht sfc /scannow, zoals hier beschreven: https://support.microsoft.com/nl-nl...a40be/using-system-file-checker-in-windows-10

Om te zien wat er op de computer draait kan het programma AutoRuns een volledige lijst laten zien van wat er aan programmaatjes en processen wordt opgestart. https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902

Met AutoRuns (wat u niet hoeft te installeren) vind je allerlei updaters en indexeerders of browser helpers die voor vertraging kunnen zorgen en vaak ook aanwijzingen voor malware op de computer. De onbekende namen zullen met google opgezocht moeten worden en gedubbelcheckt naar nut en noodzaak en of die belastend zijn voor het systeem blijkt dan meestal al bij de eerste zoekresultaten. Met aantekeningen is het een tweede keer eenvoudiger.

Een virusscanner kan vertragen door dagelijks scans uit te voeren, automatisch schijfonderhoud zoals defragmenteren, search indexing service voor snellere zoekacties en misschien bepaalde stuurprogramma's die eigenlijk niet nodig zijn, zoals die voor het geluid en WiFi adapters, of drivers die niet goed werken.

Zorg voor een goede complete backup van het systeem of de systeem partitie van de harde schijf op een moment dat dit goed werkt, zodat het in deze staat teruggezet kan worden en misschien zijn er systeemherstelpunten gemaakt die u nu kunt gebruiken. Bij systeemherstelpunten wordt ook het register terug gezet en zullen programma's en updates van na die tijd weer opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan