de 2 USB-poorten werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

In de computer van een vriendin (een MSI-AE2211 AIO) van me werken de 2 USB3 poorten niet meer

Althans ze werken WEL in DOS maar niet in Windows

1) Ik heb Win10 opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet

2) Ik heb in apparaatbeheer alle USB verbindingen verwijderd en opnieuw laten installeren, ook dat werkte niet.

3) Ik heb bij MSI de relevante drivers gedownload en opnieuw geinstalleerd, en ook dat werkte niet.

De computer openmaken en de CMOS batterij er even uithalen, zodat de CMOS-RAM opnieuw geladen wordt?

De kast openmaken en de CMOS ressetten heb ik nog niet gedaan, omdat de kast openmaken nogal veel werk is

Wat kan ik nu nog doen?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Wat zie je in apparaatbeheer ?
Als het waar is wat je zegt zou er in apparaatbeheer een geel uitroepteken moeten staan.
Gewone USB heeft geen driver. Ben erg benieuwd welke driver jij dan hebt gevonden.
USB 3 werkt vaak niet zonder driver, maar soms lastig omdat de fabrikant verschillende chips op een type moederbord gebruikt.
Zelf heb ik een asrock die soms mijn flashdrive niet herkent. Een reboot lost dit op,
Vraag me niet waarom.

Als je in Win 10 zoekt op con, komt hij met configuratiescherm.
 
Wat zie je in apparaatbeheer ?
Als het waar is wat je zegt zou er in apparaatbeheer een geel uitroepteken moeten staan.
Gewone USB heeft geen driver. Ben erg benieuwd welke driver jij dan hebt gevonden.
USB 3 werkt vaak niet zonder driver, maar soms lastig omdat de fabrikant verschillende chips op een type moederbord gebruikt.
Zelf heb ik een asrock die soms mijn flashdrive niet herkent. Een reboot lost dit op,
Vraag me niet waarom.

Als je in Win 10 zoekt op con, komt hij met configuratiescherm.

Ik heb geen driver gevonden, maar wel System & Chipset Drivers Maar die hielp niet
MVG
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan