• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PowerPivot kolom vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lalalalo

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2016
Berichten
7
Goedemiddag allen,

Ik ben bezig in een overzicht waarin ik de volgende formule heb:
=SOMMEN.ALS(Tabel1[LC Amount],!Tabel1[Product A],Tabel4[[#Kopteksten],[Product A]]Tabel1[Naam],[@[Naam]])

Op zich geen spannende formule, ik wil dat ie per naam de totale omzet van Product A uitrekent. Ik weet dat het ook met een draaitabel kan, maar in dit geval is het op deze manier iets makkelijker.

Nu heb ik ook Product B, C, D, E.... Enige is, als ik het met deze verwijzing versleep, wordt Product A --> Product B. Alleen het probleem is dat "LC Amount" en "Naam" ook veranderen. Als ik zonder namen/Power Pivot werk heb je de simpele oplossing om "$" tussen de celverwijzingen te doen. Alleen in dit geval werkt dat niet omdat ik met een PowerPivot werk.

Na lang zoeken heb ik nog niks op internet kunnen vinden, zijn er hier briljante die zo kunnen oproepen welk teken ik erbij moet zetten om de kolom "centraal" te maken?

Alvast bedankt voor jullie werk!
 
Code:
Tabel1[[Product A]:[Product A]]
Greetz/Excelbat
 
Mij lijkt de opzet van de tabel verkeerd. De producten zet je niet in een kolomkop. Feitelijk heb je dan al een draaitabel waar je dan weer vrij weinig mee kan. Maar zonder bestandje.........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan