11 cijfers in acces geimporteerd uit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikjw13

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2013
Berichten
12
Ik importeer uit excel velden met cijfers. Deze zijn uniek.
Bijv 1230 of 1425.
Nu wil ik deze importeren in acces maar dan wil ik dat acces er voorloop nullen voorzet zodat het in totaal 11 ciffers zijn.
1230 wordt dan 00000001230
1425 wordt dan 00000001425

Hoe kan ik acces veld instellen dat dit automatisch gebeurt?
Alvast bedankt
Erik
 
Een getal kan nooit voorloopnullen hebben, dat kan alleen als je er een tekstveld van maakt. Maar dan kun je er niet meer mee rekenen. Hooguit kun je de opmaak van het veld aanpassen zodat je voorloopnullen ziet. Maar die hebben dus geen invloed op het getal. Is dat wat je bedoelt?
 
Ik hoef er niet mee te rekenen. Dient als zoekveld in acces
Ik wil dus hebben dat acces er zoveel 0 (nullen) voorzet zodat het 11 cijfers zijn.
Ik heb er al een tekstveld van gemaakt.
Is er een notatie die ik daar kan invullen zodat dit automatisch gaat?

Erik
 
Nee, nu je er een tekstveld van hebt gemaakt kun je die nullen alleen met een functie toevoegen. Zelf had ik al die moeite dus niet gedaan en er gewoon een getalveld van gelaten. Met de notatie 00000000000 had je dan altijd voorloopnullen gezien, maar er verder dus geen last van gehad.
Je zegt dat je het veld als zoekveld wilt gebruiken; ook daar zie ik geen nut van voorloopnullen, want welke gebruiker is zo dom om als je de unieke waarde 00000001425 zoekt, eerst 7 nutteloze (want ze voegen niets toe aan het zoekresultaat) nullen in te typen? Je zoekt dan toch op '1425'?
 
De oplossing geef je bedankt.
De reden is dat het uit een personeelsprogramma komt met 11 cijfers voor het personeelsnummer
Vandaar
Bedankt
Vraag mag gesloten worden
Gr
Erik
 
Dat sluiten moet je zelf doen, dat doet niemand anders voor je namelijk. Ik zou, zeker als je regelmatig een nieuwe import moet doen vanuit Excel, dus inderdaad het getalveld gewoon als getalveld laten staan omdat je dan ook de makkelijkste import hebt. Ik zet zelf alleen getalvelden om naar tekst als het om velden als telefoonnummers gaat; dan is de voorloopnul namelijk functioneel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan