IS dit een echt windows programma : Registry reviver ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet aan beginnen!
Al dit soort "registry-genezers" geeft meer problemen dan het oplost.

Alleen dit soort tools gebruiken als je per voorgestelde registry-verandering zelf mag/kunt beoordelen of ie door mag gaan of niet. Om dat te kunnen inschatten moet je behoorlijk wat Windows kennis hebben.
 
Klopt, want een herstelpunt (van voor de registry reviver install) krijg ik er niet meer door heen.
Het progr. heb ik wel op de juiste wijze kunnen verwijderen.
Vraag is nu, of ik er een probleem aan over heb gehouden. Hoe check ik dat ?
 
Heb je verwijderd met Revo-uninstaller? Denk niet dat je er problemen aan over hebt gehouden. Dan had je het al gemerkt. CCLeaner heeft een veilige registercleaner en die kan registerfouten back-uppen. ERUNTgui kan back-ups maken van het register.

Lees nog eens post 3. Register niet aan beginnen. Alleen met gedegen kennis en professionele adviezen en voorbeelden kun je daar wijzigingen aanbrengen die echt noodzakelijk zijn. Bij 'prutsen' wordt het systeem onbruikbaar!
 
Laatst bewerkt:
Met het register rommelen heeft helemaal geen zin, tis een database en niet gebruikte sleutels verwijderen heb je niets aan, die paar mb die je ermee wint is niet echt interessant.
Niet één van die progjes kunnen echte registerfouten repareren maar wel veroorzaken.
Gewoon afblijven.
 
Toch maar eens Reviversoft/registry-reviver op mijn malware-testsysteem gezet en wat blijkt:
Software van Reviversoft wordt door alle malware/virusscanners als een bedreiging gezien.
156 stuks malware gevonden door Malwarebytes(151), ZHPcleaner(1) en Adwcleaner(4).
En dat is wat er gevonden werd en we weten allemaal dat geen enkele malwarescanner alles vindt. Dus wie weet wat er nog meer aan malware op de pc gezet is....
Daarom maar beter een systeem-kopie van een tijdje terug (voor de installatie van deze tool) terugzetten om zeker te zijn.

Moraal van het verhaal: hoedt u voor de leuke/handige tooltjes.
 
Naamloos.jpg

Een herstelpunt ophalen lukt dus echt niet. Zie de melding op de bijlage.
Wat is daar nog aan te doen. Kan dit worden hersteld ?

Ben zelf ook gaan speuren en kwam e.e.a. tegen.
Deze windows 10 foutmelding is sinds febr. dit jaar bekend.
Zie de volgende link : https://www.drivereasy.com/knowledge/system-restore-error-0x80070091-windows-10-solved/
Dit zou de oplossing moeten zijn. Ik heb het nog niet toegepast, maar doe dat z.s.m.
Lees e.e.a. goed door, vooraleer het uit te voeren.
Ik zou ook toch, vooraf, een herstelpunt aanmaken; ook al werkt het terug halen nu niet.
Microsoft komt overigens wel met een fix, las ik ergens.
 
Laatst bewerkt:
Software van Reviversoft wordt door alle malware/virusscanners als een bedreiging gezien.
Dat had de beveiliging van Yari02 dan ook moeten zien. Weet niet of Yari een volledige systeemkopie heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan