4G LTE Router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjs

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
59
Hallo forumers.

Ik woon in het buiten gebied, waar geen glasvezel of adsl mogelijk is, hierdoor maak ik gebruik van 4G internet.

De router die destijds erbij zat is door Tele2 uitgereikt. Graag zou ik hierop de nieuwste FW willen zetten, zodat ik iedere willekeurige simkaart erin kan doen.

Heeft iemand voor mij de laatste FW? Moet ik nog andere handelingen doen?

Router: Huawei B593u-12. Software versie: V100R001C56SP045.

Bedankt alvast.
MJS
 
Hallo puppie,

Dank voor je reactie. Ik had ook al gezocht naar en nieuwere FW op verschillende sites. Als ik dan wil downloaden krijg ik allemaal sites te zien om 'reparatie of scan software en andere meuk te downloaden, maar geen link om de FW te downloaden.
Op de site van Huawei ook rond gesurfd, maar geen resultaat.

Weet nu even niet hoe ik hierin verder kom.

Groet MJS.
 
Goede morgen Puppie,

Dank voor je link. Ik heb de site al een keer bezocht dacht ik. Nu weer. Inderdaad daar staat een FW voor de Huawei. Die heb ik aan geklikt om te downloaden. Welke ik ook aan klik, ik krijg hier direct 'Ads by Google' en andere meuk waar ik niet om gevraagd heb en/of niet op zit te wachten.

Hopelijk is er nog een andere oplossing, er blijft er denk ik niets anders over dan stug doorzoeken.

MJS
 
@puppie, m.b.t. die 'onofficiële firmwaresite':
a. De gepresenteerde firmware voor de B593u-12 is ouder dan wat de TS nu heeft
b. De 2 links die worden gepresenteerd na klikken op Download leiden puur tot reclames (bijv. de Winzip Driver update tool), niet tot downloads (2x "Ads by Google")
Oftewel: Die onofficiële firmwaresite bevat niets nuttigs voor de vragensteller.

@mjs: Nog afgezien van dat ik betwijfel of je router nog wel werkt als je de firmware vervangt door andere firmware zou het zomaar kunnen zijn dat jouw type 4G router puur aan (4G-)providers wordt geleverd, dus dat je daarom (als eindgebruiker) er geen officiële firmware van kunt vinden. Ik vond zelf ook niets op de website van Huawei (niet op de NL versie en ook niet op de ENG versie), dus ik denk sterk dat wat ik hier boven aangeef als mogelijkheid de waarheid is voor jouw type 4G router.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dnties,

Bedankt voor het mee denken. Zelf zit ik natuur ook te brainstormen hoe dan wel......

Een ingeving van mij: Mailtje sturen naar Huawei Nederland, en de kwestie voorleggen, en wachten wat zei daar op te melden hebben.

MJS
 
Lijkt mij een goed idee, eenvoudigweg omdat je met een Google zoektocht en het doorsurfen van de Huawei website niets kunt vinden m.b.t. 'jouw' 4G router.

Als ik mag speculeren over wat ze je gaan terugmelden:
a. Dat het inderdaad een apparaat is dat alleen aan 4G providers wordt geleverd (die er dan hun eigen 'sausje' overheen gooien, zoals simlock etc.)
b. Voor support moet je bij je 4G provider zijn, niet bij Huawei

Ik ben benieuwd naar het antwoord van Huawei. :)

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Ik zal vandaag of morgen een mailtje sturen naar Huawei Nederland, en daain duidelijk omschrijven wat ik wil.

Zodra ik antwoord van hen heb meld ik mij hier weer.

MJS
 
Hallo,

Update wat betreft mijn Huawei 4G LTE modem. Mail gehad van Huawei Nederland. Zei zeiden tegen mij dat ik het apparaat naar de winkel kon brengen en de winkel het zo opsturen naar Huawei. Huawei heeft mijn vraag zelfs intern naar hogere regionen gestuurd, maar hebben helaas geen nieuwste FW voor mij. Probleem: de firma die apparaat geleverd heeft, geeft geen support meer. Destijds simkaart van tele2 ingezeten. Het gaat hierbij weer om een tele2 simkaart.

Laatste optie is tele2 nederland contacten en ook hun de kwestie voor leggen wat beftreft firmware.

Mocht dit ook op niets uit komen, iemand nog een idee welk apparaat is dan zou kunnen aanschaffen waar een simkaart in kan. Het gaat hierbij om een proef van een maand, dus niet als te duur. Apparaat moet wel geschikt zijn voor alle providers, dus simlock vrij.

MJS
 
Hallo Puppie,

Bedank voor je reactie. Ik woon niet in de buurt van Enschede. Vanwaar die vraag....? Ik woon in Dronten in het mooie Flevoland.

Het apparaat op mobielverbinden.nl is volgens mij 1 van de opvolgers van de Huawei die ik al heb. En het hoeft niet speciaal een Huawei te zijn, mag ook een ander merk zijn met simkaartslot voor een redelijke prijs.

MJS.
 
Hallo forumers,

Ff een udate. Ik heb contact gehad met tele2 nederland en huawei nederland. Beide partijen kunnen/willen mij niet verder helpen.

Mijn dank voor de tijd en energie die jullie er in gestoken hebben. Ik ga deze topic sluiten.

Groet mjs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan