• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen van regels in een adressenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat om een google contact export dus kolommen genoeg, keuzes genoeg. Ik ga eens op de prio's in volgorde plaatsen. Kunnen jullie later mij helpen met het maken van die macro? Zal ik ondertussen wat tutorials opzoeken.

"beslislijst"

Bedoel je daar een lijst met dubbelen waar je later een keuze uit gemaakt moet worden?
 
ja simpelweg een werkblad waar mailadressen met dubbele gegevens heen geschreven

ik zie 1 macro voor me die nieuwe records toevoegt aan de masterlijst en bestaande records met gewijzigde/afwijkende gegevens in een apart record zet met de velden die afwijken.
daarmee kan in 1 keer een nieuwe lijst worden verwerkt. En wijzigingen die een menselijke beslissing vragen handel je apart af.
Die beslislijst moet leeg zijn als de keuzes zijn gemaakt. maar als het uitzoeken welke wijziging goed ik meer tijd kost kan het ook erop blijven staan.
hierdoor voorkom je stagnatie bij het verwerken van lijsten omdat verschillen later afgewerkt kunnen worden en niet in 1x bij import moeten gebeuren.
 
Duidelijk!

Ondertussen druk bezig met mijn lijst cleanen. Hell of a job maar moet wel met een goede basis beginnen. Alle dubbelen gemarkeerd en gesorteerd. (edit: Lijst is volledig gecleaned, yes!!)

Nu heb ik bronnen die 100% goed zijn en dus op de basis zoou willen overschrijven, idealistisch gezien zou ik een derde tabblad zien die overschrijft of toevoegt?

Ik heb een sample xls toegevoegd met de kolommen zoals google ze exporteert. Ik heb er wat fake adressen in geplaatst zodat we de werkbaarheid kunnen testen.
Kolom AC is "de leider". Voor A, D, AD, AK, AJ, AN, en AG denk ik dat ik een keuze zou willen maken mocht er al data in die positie aanwezig zijn. Deze staan ook in volgorde van prioriteit.

Kunnen we zo hier iets mee?

Bekijk bijlage GoogleContactsTest.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Roeljongman heeft een idee opgeworpen wat volgens mij een ideaal systeem zou zijn voor mijn probleem.
Nu ben ik zelf aan het zoeken geweest maar niets gevonden wat hier op lijkt of een andere optie die ik er voor zou kunnen gebruiken.

Is er iemand die de gedachte richting van Roel kan omzetten naar macro codes, of mij er met mij wil proberen op te lossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan