computer delen en beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Een computer die we als vereniging gebruiken en delen met verschillende gebruikers, wil ik graag beveiligen met een persoonlijke inlog bij het inschakelen van de computer. Op dit moment wordt de computer gestart met een bij alle betrokkenen bekend wachtwoord.
Ik ken de optie dat je bij het opstarten van de computer klikt op je eigen naam en vervolgens je wachtwoord intypt. Is er een betere beveiliging mogelijk door bijv. je naam (en vervolgens wachtwoord) in te typen?

Verder wil ik de gebruikersaccounts aanmaken door elke gebruiker standaard dat bekende wachtwoord toe te kennen en hen te verplichten bij de eerste inlog het wachtwoord te veranderen.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Dankjewel, deze link kan ik goed gebruiken.
De op deze manier aangemaakte accounts zijn dus echte lokale accounts.
Als de vereniging een tweede computer in gebruik neemt, moeten alle accounts ook daarop worden aangemaakt. Dat kan een tijdrovende klus bij uitbreiding van het aantal computers en bij wisseling van personeel.
Is er een mogelijkheid om accounts aan te maken voor jan@vereniging.nl, heleen@vereniging.nl, enz. zoveel als er nodig is? Dan is het in gebruik nemen van een nieuwe computer een fluitje van een cent...

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan