PC om zeep door in veilige modus op te starten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En als we Windows nou gewoon eens opnieuw installeren. Lijkt me misschien wat sneller dan via allerlei wegen proberen de boel enigzins te herstellen. Tenminste. Ik neem toch aan dat je een backup hebt van je data?????
 
Ik heb back-up van alles maar eerst moet ik terug aan de pc geraken en ik gebruik nog steeds hetzelfde bedrade klavier. Waar de logica zit dat dat nu plots geen stroom krijgt weet ik ook niet.
 
Wat je zou kunnen proberen als je nu succesvol kunt opstarten van de W10 installatie-DVD is om beide toetsenborden tegelijk aan te sluiten en te kijken welke werkt in Opdrachtprompt.
Voor mij is het ook een raadsel hoe de stroom kan wegvallen van een toetsenbord. Mogelijk even uit zijn aansluiting halen en weer terugstoppen??

Tijs.
 
Ik moet iedereen hier enorm bedanken voor de goede ondersteuning.
dnties, toch weer mijn petje af voor jouw.

Waarom weet ik niet maar plots startte de pc weer op en kreeg ik opnieuw het herstelscherm.
Vandaar naar dos gegaan en dan zoals dnties zij bestand aangepast en daarna pc opnieuw opgestart en het ding deed het weer.
 
Laatst bewerkt:
Toch iets te optimistisch geweest blijkbaar.
Daarnet nog eens de pc opgestart om te testen en weer hetzelfde, zwart scherm verder niets.
Ander scherm eraan gehangen nog steeds niets.
Uitgang van videokaart van dvi naar hdmi geprobeerd maar niets.

Ik heb daarnet ook al een andere videokaart erin ingestoken om te testen maar helaas zwart scherm.
Ik zou denken dat er nog één ding overblijft en dat is het moederbord.
Pc is inmiddels 5 jaar oud.
 
M.b.t. de hulp: Graag gedaan, zoals altijd.

M.b.t. geen beeld: Dat is idd wel heel verdacht. Zou overigens ook de computervoeding kunnen zijn (en daarmee mogelijk de verklaring van geen stroom voor toetsenbord).
Kun je (tijdelijk) een andere voeding inbouwen, eentje van voldoende wattage en (liefst) van een a-merk en waarvan je weet dat die het (goed) doet?

Dan nog zou (theoretisch) de monitor het probleem kunnen zijn, wat je kunt testen door die tijdelijk aan een andere pc/laptop te hangen.

Stel dat je het weer werkend krijgt met bovenstaande tips, dan Acronis opnieuw installeren en zoveel mogelijk updaten en daarna testen of Windows zonder problemen te herstarten is. Want zonder actieve snapman.sys is het niet mogelijk om images te maken waarbij je de actie start vanuit Windows.
Natuurlijk zal het maken van een image via een opstart-cd/-dvd van Acronis wel lukken, omdat die de geïnstalleerde Windows in zijn geheel bypasst.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, net geprobeerd met andere(goede) voeding maar het blijft hetzelfde.
Ook een ander scherm eraan gehangen maakt geen verschil.

De enige optie die ik nog zie is een andere videokaart.
Ik vraag me alleen af ik heb hier nog twee heel oude kaarten liggen(Radion 9600XT en Radion X800GT).
Kunnen deze kaarten nog werken in deze pc of moet ik iets anders gaan zoeken ?
 
Laatst bewerkt:
Niet mijn expertise, hopelijk reageert iemand anders.

Tijs.
 
Opstarten met alleen de CPU, z'n koeler, de systeemspeaker en voeding uiteraard, voor de rest alles eruit en eraf, dit alles doen zonder aan wandcontactdoos, stekker er weer in en booten, bios beeps?
Zo ja, 1 reepje geheugen erin doen, weer bios beeps, maar andere? zo ja videokaart erin en monitor aansluiten, dezelfde bios beeps, reepje geheugen omwisselen indien meerdere.

Welke je krijgt heeft een betekenis.
http://www.bioscentral.com/beepcodes/compaqbeep.htm
 
Super merk HP.
Soms na lang wachten start de pc toch door tot aan het blauwe scherm. Ik ben daarnet zelfs in Windows geraakt en heb daar via msconfig terug normaal starten aangevinkt. Echter na herstart weer een blauw scherm. Daarna nogmaals herstart en toen terug alles zwart. Nu maar weer terug afwachten en als ik nog eens in Windows geraak laat ik de pc gewoon aanstaan en kom hier terug.
 
@karine: ik neem aan dat de hernoem actie van snapman.sys nog in werking is, dus dat je niet ondertussen het bestand terughernoemd hebt of Acronis hebt geïnstalleerd? Dus dat deze BSOD een heel andere oorzaak heeft dan (de driver(s) van) Acronis?

Tijs.
 
Inderdaad, en ik wou daarnet een foto nemen van het blauwe scherm en toen sprong het weg.
Ik laat nog iets weten als het zover is maar de pc ga ik zeker niet meer uitzetten als deze weer gestart is.
 
Hier zijn we dan.IMG_20170611_134617381.jpg
Wel heel vreemd dat het zwarte scherm soms plots na 15 minuten doorgaat.
 
Laatst bewerkt:
Zoeken in Google op de errorcode levert een hoop links op. Ik zal een aantal ervan doornemen, maar zeker niet allemaal en ik heb hier onder vermeld welke ervan mogelijk nuttig voor je kunnen zijn.
Google zoektocht

link1 YT filmpje (bijv. gebruik van Opstartherstel maar er zijn daar nog meer tips in). Hier zit, naar mijn mening, zo'n beetje alles in wat nuttig is.
M.b.t. bootrec behandelt het filmpje 3 opties, maar probeer er 4 (de eerste wordt niet in het filmpje genoemd, maar kan wel wat informatie verschaffen over hoe ernstig de situatie is):
bootrec /scanos
bootrec /rebuildbcd
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot

Overigens: Als de melding er zo staat zoals in je foto, probeer dan eens de Enter van opnieuw proberen, mogelijk verandert de melding dan, zie ook link2.
Link2, vooral het deel vanaf Step 3 én de gewijzigde foutmelding zodra Enter is gedrukt na de originele BSOD.

Dat is wel zo'n beetje wat ik aan tijd in dit nieuwe probleem wil/kan stoppen. Hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.
 
Tijs alvast bedankt voor de vele tijd die je hierin gestoken hebt maar ik ga het opgeven.
De pc lijkt een verloren zaak want deze blijft nu altijd op het zwarte scherm hangen en doet verder niets meer.
Ik zal deze morgen naar een winkel brengen en misschien kunnen die er nog leven in krijgen.
Ik ben nooit liefhebber geweest van merken als HP en dergelijke.
Je zou op zijn minst met een Windows dvd erbij deze toch moeten kunnen installeren en zelfs dat gaat niet meer.
Helaas.
 
Ik denk dat de enige optie nog is om een BIOS recovery te doen via het moederbord en dat ze dat ook in de winkel zullen doen.
Ik zie dit op het moederbord wel staan maar zou niet weten naar waar ik deze moet verplaatsen voor een recovery.
 
Intussen het probleem met de pc gevonden, en het moederbord is stuk.
Zal een nieuwe pc worden.
 
Ok, mooi dat je de oorzaak (en daarmee de oplossing ook) gevonden hebt.

Graag nog de vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan