Bios update Alienware m14x r2

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamerjerome

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
43
Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken om mijn alienware een bios een update te geven.
De versie die ik nu heb is de A08
de laatste update beschikbaar is de A13 de A13 heeft de volgende verbeteringen:

Enhancements
-Enhanced SMBIOS TYPE01 Offset 19h to Product name.
-Enhanced update DIMM isolation protocol.
-Enhanced update ePSA to 4220A10.(4220.11).

is er iemand die hier ervaring mee heeft? kan dit de performance van de laptop iets verbeteren of maakt het niet veel verschil? :p
 
Ik zie geen verbeteringen qua performance genoemd.
Alleen maak je een cruciale fout: Je moet ook de verbeteringen noemen van de tussenliggende BIOS versies, dus van de versies A09, A10, A11 en A12 .. :D

Tijs.
 
Zijn er problemen?
Dan zou een bios update kunnen helpen, zijn alleen aanpassingen voor de compatibiliteit.

Nooit een bios update gezien waardoor iets sneller ging werken.

Regel is, werkt alles, afblijven.

Doorsparen voor wat snellers als deze niet bevalt.
 
ah oke, dan heeft het indd weinig zin om hem te updaten.
Bij veel drivers is het dus beter de nieuwste versie te hebben maar bij de bios driver dus echt alleen als er problemen zijn.
In de 4/5 jaar dat ik de laptop heb heeft hij nog nooit een bios update gehad, dacht misschien is het handig om hem toch maar eens een update te geven
maar dat is dus niet het geval.
Qua drivers zijn er maar 2 bios drivers de A08 en de A13.
http://www.dell.com/support/home/us/en/04/product-support/product/alienware-m14x-r2/drivers/advanced
in ieder geval bedankt voor de tips ;) :p
 
De tips van Lange Pier zijn juist opgesteld.
Evt. kijk je toch nog even naar de tussenliggende Bios updates (te vinden onder Other versions als je (bijv.) de A13 bios aanklikt):
A09
A10
A11
A12
maar er staat bij al die andere versies niet wat er is veranderd/verbeterd, dus je hebt er niet veel aan... :(
Ik zie dat de fixes dan staan per link onder "Fixes & Enhancements", behalve bij A09, want daar staat niets... :rolleyes:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ah oke bedankt!:thumb: haha lekker slim van me helemaal niet gezien die updates XD

A012
Enhancements
Enhanced EC set GPU to P8 right after CPU LFM mode cannot solve system OCP problem in DC mode.

A011
Fixes & Enhancements
Fixed issue: Under setup menu MSATA and ODD show "not detected".

A010
Fixes & Enhancements
1.Update 306A9 CPU Microcode to M12306A9_00000015.
2.Reduce post time.
3.Update Intel legacy RAID OpROM to 11.6.0.1702. (The corresponding driver version is 11.6.0.1030.)
4.Update Intel UEFI RAID driver to 11.6.0.1702. (The corresponding driver version is 11.6.0.1030.)
5.Fix Intel UEFI RAID driver 11.6.0.1702 can't display ODD name in Setup Menu when UEFI mode.

A09
geen blijkbaar XD

dit is wat er nieuw is per update, als je een bios gaat updaten moet je dat dus per versie doen? dus eerst de A09 en zo door?
Hoewel ook met deze updates het er naar uit ziet dat er niet echt iets belangrijks bij zit of heb ik dit mis? =-p
 
Nee, je hoeft het niet per versie te doen, want A13 bevat alles wat er vóór kwam ook.
Maar zoals je ziet is er weinig te verdienen in A09 t/m A13, behalve als je RAID zou willen gaan doen vanaf het moederbord (dus niet via een RAID insteekkaart) (Zie A10), dan zou ik vooraf de bios updaten.
Alleen.......... RAID1 kan pas als je 2 harde schijven erin kwijt kunt en Raid5 kan pas als je minstens 3 harde schijven erin kwijt kunt en dat in een laptop??

Samenvattend: Ik zou (ook het advies van Lange Pier onderschrijvend) geen firmware update doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
oke top bedankt voor jullie hulp dan weet ik genoeg :thumb:
ik laat het zoals het is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan