code voor layout formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjvanlochem

Verenigingslid
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
53
Dames en Heren,

In een database bevinden zich een aantal formulieren waarop o.a knoppen en tekstvakken.
In een module een public function "opmaak" met daarin :
Public Function opmaak()
DoCmd.MoveSize 5000, 3000, 14000, 9000
End Function
om de plaats en de grote van het formulier te bepalen. Vanuit elke routine aan te roepen.

Ik wil deze public function "opmaak" uitbreiden met meer opmaakinstructies als achtergrondkleur van het formulier,
voorgrondkleur van het formulier
layout van de knoppen enz. enz.

Waardoor alle formulieren dezelfde layout krijgen door het aanroepen, vanuit de code van het formulier, van de public function "opmaak".

Suggestie zijn van harte welkom.

Liefst verwijzingen naar websites, cursussen, boeken enz.Engels is geen probleem maar het liefst in het Nederlands.

Is iemand bekend met een website met alleen informatie over Access BBA?

Bij voorbaat dank voor jullie moeite,

Floris van Lochem
 
Crossposten is verboden bij HelpMij; het antwoord heb ik hier al gegeven.
 
@Hellboy: een TS helpen die een vraag crosspost, is slecht gedrag belonen. Lijkt mij niet de bedoeling.... En naar de 'concurrent' verwijzen uiteraard al helemaal niet, dan kunnen we HelpMij wel opdoeken :).
 
Meen je dat nou serieus " niet naar een concurrent verwijzen" het is toch de bedoeling dat we als vba communitie om elkaar zoveel mogelijk te helpen. Of begrijp ik het forum gebeuren niet helemaal?
 
Meen ik dat serieus? Half.... de 'wereld' van helpers is niet zo heel groot, en je zult zien dat mensen op meerdere forums actief zijn (al dan niet onder andere namen) en dat je dus op verschillende fora dezelfde helpers tegenkomt. Dat helpt natuurlijk niet echt bij het oplossen van een vraag.
Bovendien heb ik gemerkt dat mensen ook nog wel eens willen crossposten bij meerdere forums. Daar is ook niemand bij gebaat, want dan laat je meerdere vrijwilligers dezelfde oplossingen zoeken zonder dat ze dat van elkaar weten. Zonde van de tijd dus. Als we dat merken (en dat doen we geregeld, juist omdat we op meerdere forums actief zijn) dan wordt dat dus ook altijd gemeld zodat helpers gewaarschuwd zijn.
Offorum heeft bij mijn weten geen Access cursus; sterker nog: ik link daar door naar de HelpMij handleidingen sectie waar mijn cursus staat. :).
 
Ja daar zit wat in. Maar ik wist niet dat jullie onder verschillende namen opereren, ik ben 15 jaar geleden actief geweest op het acces forum van OF , is Hightree ook iemand van helpmij toevallig onder een andere naam hier?
 
Geen idee, zou je hem moeten vragen :). Ik gebruik zelf ook één Username, wordt mij anders te ingewikkeld :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan