Opstart foutmelding met QR code

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Laptop van de buurman dus sinds wanneer is nog even onduidelijk.

De laptop start op maar geeft een foutmelding en een qr code. Ik gok even dat dit sinds een update is, ongeveer een week terug. De laatste update in de updategeschiedenis is van 3 dagen geleden.

Wat gebeurt hier en hoe kan ik dit oplossen?

20170611_213839[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Zou wel handig zijn dat de foutmelding gewoon wordt geciteerd door de vragensteller ipv. dat wij als helpers het maar moet schrapen van een plaatje.
Er staat gewoon (niet nodig om (ook) de QR code te lezen/vertalen):
Stopcode SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED
Wat is mislukt: rtsuvc.sys

Op de laatstgenoemde 2 vetgedrukte zaken kan (in combinatie met elkaar) gegoogled worden. Desnoods er nog aan toevoegen: Windows 10
Alvast1: die rtsuvc.sys driver is van Realtek, dus niet van Microsoft/Windows zélf. Schijnt gerelateerd te zijn aan webcam:
rtsuvc.sys
Realtek UVC Driver for Vista/Win7/Win8/Win8.1
Realtek Semiconductor Corp
It runs as a Windows 64-bit kernel mode device driver named “Webcam”. This is installed with multiple programs including Realtek PC Camera and HP Camera Driver.
Ik ben bij Realtek ook geen versies voor Windows 10 tegengekomen, dus mogelijk is deze driversoftware helemaal niet geschikt voor/compatible met Windows 10(!)
Alvast2: de vetgedrukte zaken in Google leveren veel hits op, dus je buurman is zeker niet de enige die dezelfde symptomen meemaakt. Er zijn dus ook vele (mogelijke) oplossingen te vinden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan