Easeus Data Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twentsetukker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2017
Berichten
2
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en heb een vraag.

Gister heb ik met mijn stomme kop per ongeluk mijn externe harde schijf met daarop dik 300 gb aan data (waaronder mijn mp3 collectie waar ik erg aan gehecht ben) geformatteerd. Nu heb ik Easeus Data recovery op mijn laptop gezet om de gegevens te herstellen. Na ongeveer een dag het programma te hebben laten gelopen heeft hij de meeste data terug kunnen vinden gelukkig.

Nu is het tijd voor de recovery maar nu vraag hij om een path om de recovery te doen. Ik neem aan dat ik de externe schijf niet als path moet aanklikken? Data van een schijf gelijk weer plaatsen op diezelfde schijf kan toch niet? Maar verder heb ik geen schijven met 300 gb vrij.

Wat kan ik doen en wie kan me helpen?
 
Als je een snelle format hebt gedaan was een partition manager volgens mij beter geweest. Diverse partitionmanagers kunnen volgens mij partities in een keer herstellen (Mini partition tool wizzard meen ik bv)
Of je dat alsnog kunt uitvoeren weet ik niet.
En idd. na zo'n recovery kun je de recovered data niet op dezelfde schijf terugplaatsen. Je zult ergens een USB drive met voldoende ruimte moeten regelen.
Zelf kopen om daar je back-ups op te bewaren lijkt me de juiste oplossing. Vroeg of laat begeeft elk opslagmedium het. Twee exemplaren van al je belangrijke files is het absolute minimum.
Als je je data succesvol hebt gerecoverd zou ik daarna alsnog proberen om met een partition tool te kijken of het ook in één keer had gekund. Scheelt je in elk geval veel data overpompen.
 
Laatst bewerkt:
Nou laat ik het zo zeggen. Ik probeerde een ISO bestand met ISOtoUSB naar een stickje te zetten maar klikte per ongeluk de externe schijf aan. ISOtoUSB gaf aan dat het niet mogelijk was te schrijven naar die externe schijf. Maar maakte een nieuwe partitie aan. Ook de schijfletter was verdwenen.

Misschien dat je wat met deze informatie kan? En eventueel weet je een goede partitie manager?
 
Of je de partitie kunt recoveren weet ik niet maar is met Mini partition tool wizzard snel te proberen lijkt me (wel altijd eerst zeker stellen dat je data safe is)
Ik gebruik zowel EasUs Partition Manger als Mini partition tool wizzard (https://www.partitionwizard.com/download.html). Deze laatste stat op een bootable schijf en biedt de functie van "Partition recovery".
EasUs Partition Manger gebruik ik voor de standaard functies. EPM start je gewoon als programma op en dat werkt natuurlijk sneller en prettiger. EPM heeft echter geen recovery functie.
Er zijn meer free PM tools, maar die ken ik inhoudelijk niet.
Mini partition tool wizzard is echter populair.
 
Nu is het tijd voor de recovery maar nu vraag hij om een path om de recovery te doen. Wat kan ik doen...
Nieuwe externe schijf kopen en voorbereiden en zorgvuldiger te werk gaan en geen fouten meer maken. Alles herstellen naar de nieuwe schijf. Nieuwe schijven zijn niet meer zo duur. Die van WD My Passport 1TB etc zijn handzaam en goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan