font vergroten in Mail Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Beste,

Mijn iMac is uitgerust met OSX El Capitan . Ik kan de tekst van de mailing list niet meer lezen wegens druk te klein. Volgens opzoekingen zou ik die moeten kunnen vergroten maar de knop " select" voor de font keuze staat op de achtergrond in het zeer zeer licht grijs en werkt niet. Dit in tegenstelling met de twee andere select knoppen.

Is er een oplossing, aub ?

Mvg

Audass
 
Dezelfde vraag staat hier, en het antwoord is duidelijk: Je kunt alleen het font/fontgrootte op jouw manier etc. aanpassen van de lijst met mails als je classic layout gekozen hebt, dus met de lijst met mails boven en het voorbeeldscherm beneden.
Er wordt ook een alternatief geboden, m.b.v. geschaalde weergave. Dus als de classic layout niet naar je smaak is, dan kun je daar nog mee experimenteren.

Tijs.
 
Tijs


ik begrijp niks van jou uitleg . Jammer

ik weet zelf niet wat de classi layout is en waar ik die moet kiezen. Bij mail preferences ?

dus met de lijst met mails boven en het voorbeeldscherm beneden. Ik zou niet weten wat daarmede bedoeld wordt

geschaalde weergave mij ook volledig ongekend. .

Ik wil herhalen dat mijn Mac- mail drie kolommen telt : 1. mailboxes ; 2. mailing list ; en 3 de mails. De leesbaarheid van kolom 1 en 3 stelt geen probleem maar de tekst in kolom 2 is te klein voor mijn ogen ook met bril.

Die zou ik willen vergroten . Maar kan het ?

Mvg

Audass
 
Ik vind het uiterst, uhm, "teleurstellend" dat je blijkbaar niets begrijpt van de gegeven instructies.
Gegeven dat je meldt dat je 3 kolommen (naast elkaar) hebt geeft aan dat je nu niet de klassieke weergave gebruikt. Ik had graag gehoord of de klassieke weergave voor jou acceptabel is of niet, want, indien niet, dan houdt het qua schalen van het lettertype alvast op, want Apple is (blijkbaar) niet van plan om dat mogelijk te maken in jouw huidige weergave met die 3 kolommen.
Indien wel acceptabel, dan kun je (klaarblijkelijk) gebruiken: Mail voorkeuren -> Weergave -> vinkje zetten in "Gebruik klassieke indeling"
en evt. daarna het lettertype of diens grootte aanpassen conform de instructie die je zelf al aangaf in je startposting.

M.b.t. geschaalde weergave: Dat stel je niet in in Mac Mail maar in de systeemvoorkeuren van de Mac. Dus
Klik op "appeltje" links boven en kies Systeemvoorkeuren
Kies Beeldschermen
Stel in "Geschaald"
Zie verder deze link, paragraaf "De resolutie van het beeldscherm wijzigen", want daar kun je mooi in de NL versie zien waar "Geschaald" is aan te zetten, maar waarschijnlijk heb je meer opties, zoals "Grotere tekst" etc., die niet in die link worden getoond maar wel in de originele link die ik je gaf. [Het plaatje daarvan heb ik hier onder 'geciteerd'.] Heb je inderdaad die opties ook, dan natuurlijk spelen met een van de 2 mogelijkheden voor "Grotere tekst", dus de 2 linker opties van de 5.

Tijs.

[smallimg]https://discussions.apple.com/servlet/JiveServlet/downloadImage/2-30151352-708316/1292-900/Screen+Shot+2016-05-02.png[/smallimg]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan