PC / server schakelt zichzelf uit wegens fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
M.b.t. a.: Beter lezen, want ik schreef: in desk.cpl , tabblad Schermbeveiliging staat de optie voor de logon screensaver en in knop Energie aldaar -> tabblad Noodvoeding staan evt. instellingen voor de UPS

Ik (of iemand anders) zal later wel wat schrijven over PowerChute.

Tijs.

Nope, daar zit wel een knop "Energie", maar nergens een tabblad noodvoeding.
 
De PowerChute software zal ervoor verantwoordelijk zjn dat je dat tabblad niet ziet, omdat je alle UPS instellingen via PowerChute doet, niet via "de Windows Server manier". :D

Negeer dus dat deel, want je zult toch alles in PowerChute moeten (gaan) doen. Zorg ervoor (en test het ook) dat je kunt inloggen op de PowerChute software, want gebruikersnaam en wachtwoord staan los van (het) W2003 (domein) zélf.
Kijk er eens rond (ga niets instellen/aanpassen), raadpleeg de help informatie etc. En als je specifieke vragen aan ons hebt, doe er schermafdrukken bij, want iedereen hier die PowerChute ervaring heeft zal ondertussen op nieuwere versies zitten / andere OS'en gebruiken / andere APC UPS'en gebruiken etc.

Zie bijv. onderstaand plaatje van PowerChute. Iets vergelijkbaar moet jij zien als je erop ingelogd bent.
Een paar dingen om (o.a.) naar te kijken zijn:
a. Of, in Status, er een groen vinkje voor de UPS staat van online etc.
b. Wat Power Event Summary geeft aan wanneer er powerdips of stroomuitval zijn geweest, vergelijk dat met de shutdown tijden van de server en kijk of er een match is.
c. Voltage Analysis (geeft aan wat het huidige (en eerdere) uitvoervoltage van de UPS is/was etc.)
d. Risk Assesment (geeft aan of batterijen vervangen moeten worden, of er gecalibreerd moet worden etc.)

Tijs.

Console.png
 
Laatst bewerkt:
Is er nog nieuws om terug te melden (zie mijn vorige posting)? Ik kan me voorstellen dat je dit probleem graag oplgelost wil hebben vóórdat de zomervakantie begint...

Tijs.
 
Is er nog nieuws om terug te melden (zie mijn vorige posting)? Ik kan me voorstellen dat je dit probleem graag oplgelost wil hebben vóórdat de zomervakantie begint...

Tijs.

Ik vraag het nog maar een keer, omdat je vandaag weer een nieuwe vraag bent gestart zonder fatsoenlijk hier te reageren of je probleem van deze vraag nu opgelost is.

Tijs.
 
Oei, sorry ik heb je vorige updateverzoek gemist. Excuus. Ik heb de UPS er tussenuit gehaald en tot nu toe geen problemen meer gehad. Voor nu is het probleem dus opgelost en moet ik gaan kijken of en hoe ik de UPS gerepareerd krijg of dat we een nieuwe moeten aanschaffen.
 
Ik had de UPS er nooit tussenuit gehaald en de status van de UPS gaan bekijken in Powerchute op de server (zie posting #22).
Nu moet je hetzelfde gaan doen, maar dan incl. installatie Powerchute en aansluiten UPS etc. op een andere pc.

We horen het verder wel, bedankt voor de update in ieder geval.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan