• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekenen uurverschil positief en negatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

wr426f

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2017
Berichten
7
hallo,
ik heb een probleem, ik zou graag berekenen wat het tijdsverschil is tussen 2 tijden. Even schetsen: op ons jaarlijks evenement tijdrijden is het de bedoeling dat de rijder schat hoelang hij zal rijden over een bepaalde afstand. Bij de start wordt de tijd opgenomen en bij aankomst terug. Het kleinste verschil tussen die twee tijden bepaald wie de winnaar is! Indien de geschatte tijd(A)1u 2min 35sec is en de werkelijke gereden tijd(B) 59min 0sec is, dan is het verschil dus A-B= 3min 35sec, tot daar simpel. Maar als de geschatte tijd 59min 0sec is en de werkelijk gereden tijd 1u 2min, dan is de uitkomst negatief!
Dit wil ik vermijden, ik zou graag in 1 kolom alle verschillen tussen de tijden krijgen maar deze mogen niet negatief zijn omdat ik anders niet kan sorteren op wie zijn geschatte tijd het dichtst benaderd heeft?

Kan iemand me verder helpen aub?
 
Of
Code:
=ABS(A1-B1)

dus de "absolute waarde" van het verschil tussen waarden in de twee cellen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan