CD Drive Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibriboy

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Berichten
112
Als ik een cd in mijn cd drive stop en dicht doe hoor je 3x achter elkaar een raar geluid. Alsof de cd opstart en dan meteen uitvalt.

Weet iemand wat het probleem is en wat de oplossing is? Ik heb een Sony Vaio laptop.
 
Elke CD/DVD ja.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een Sony Vaio VPCSE1M1E. Ik heb dit trouwens ook nadat ik Windows opnieuw installeer.

Bij optie 3 zie ik Upper en LowerFilters niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik heel eerlijk mag zijn: Het lijkt me bijna onmogelijk dat die registerwaarden UpperFilters en/of LowerFilters niet bestaan.
Doe een schermafdruk van regedit.exe waarbij je die registersleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
hebt geopend en waarbij de registerwaarden in het rechter deelvenster te zien zijn en vooral ook de statusbalk, zodat we zeker zijn dat je in de goede registersleutel zit te kijken.

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat ik eerder neig naar een hardware probleem met de CD/DVD speler dan met registerwaarden in Windows, maar je kunt maar beter zaken alvast uitsluiten. ;)
[Ik heb ondertussen gekeken op eBay, maar daar geen vervangende CD/DVD speler kunnen vinden voor jouw type Vaio.]

Tijs.
 
Nog steeds niks. Wat kan het toch zijn?
Optie 5 gedaan en die Intel driverupdate uitgevoerd en opnieuw opgestart?

Als je in apparaatbeheer verborgen apparaten tonen gebruikt, krijg je dan meerdere DVD/CD spelers te zien?
 
Laatst bewerkt:
Als ik heel eerlijk mag zijn: Het lijkt me bijna onmogelijk dat die registerwaarden UpperFilters en/of LowerFilters niet bestaan.
Doe een schermafdruk van regedit.exe waarbij je die registersleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
hebt geopend en waarbij de registerwaarden in het rechter deelvenster te zien zijn en vooral ook de statusbalk, zodat we zeker zijn dat je in de goede registersleutel zit te kijken.

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat ik eerder neig naar een hardware probleem met de CD/DVD speler dan met registerwaarden in Windows, maar je kunt maar beter zaken alvast uitsluiten. ;)
[Ik heb ondertussen gekeken op eBay, maar daar geen vervangende CD/DVD speler kunnen vinden voor jouw type Vaio.]

Tijs.

Naamloos.jpg
 
Optie 5 gedaan en die Intel driverupdate uitgevoerd en opnieuw opgestart?

Als je in apparaatbeheer verborgen apparaten tonen gebruikt, krijg je dan meerdere DVD/CD spelers te zien?

Alles gedaan ja, ook opnieuw opgestart.

Ik zie er alleen 1.
 
I stand corrected: Inderdaad ontbreken de registerwaarden UpperFilters en LowerFilters in jouw registry op de plaats waar het KB artikel het over had.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan