voicemailsystemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik ben op zoek naar een voicemailsysteem, waarbij we gemakkelijk kunnen schakelen tussen vaste voicemailmelding A, B of C of een variabele nog in te spreken boodschap D.
Via een app of een website geef je dan welke boodschap actief moet zijn.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Uh... Dus wij hebben hiermee (ruim) voldoende informatie? Ik denk sterk van niet. ;)

a. Is dit voor mobiel gebeld worden of voor 'vast' gebeld worden?
b. Welke telefooncentrale gaat het over? En is dat VOIP of iets anders?

Als VOIP centrales erbij betrokken zijn dan moet je bij je dealer gaan informeren wat er mogelijk is, niet bij helpmij, qua mogelijkheden switchen voicemail welkomsttekst.
Eigenlijk geldt hetzelfde bij fysieke telefooncentrales ook, realiseer ik me. ;)

Tijs.
 
Uh... Dus wij hebben hiermee (ruim) voldoende informatie? Ik denk sterk van niet. ;)

Nee, waar ik weet niet welke informatie nog meer nodig is om te geven.

a. Is dit voor mobiel gebeld worden of voor 'vast' gebeld worden?

De vereniging heeft geen eigen bureau dat sec voor de vereniging gebruikt wordt. Er wordt gewerkt met een mobiele telefoon.

b. Welke telefooncentrale gaat het over? En is dat VOIP of iets anders?

Tja, dat is een goeie vraag. Hoe kom ik daar achter?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Vraag b. was vooral zinvol als bij a. 'vast' gebeld van toepassing was (of via een app op een smartphone, zoals KPN Zapper, waarmee een mobiele telefoon geïntegreerd wordt in 'vast bellen' van een onderneming).

Ik neem aan (gegeven je verhaal) dat die mobiele telefoon niet een app heeft als KPN Zapper, dus als 'gewone' mobiele telefoon wordt gebruikt en vraag b. niet relevant is.

Nu we wat meer weten [je begrijpt hopelijk nu waarom ik liep te hameren op meer relevante informatie in je startposting] lijkt het me dat je zelf niets kunt realiseren en dat je de provider van de mobiele telefoonaansluiting moet gaan vragen welke opties je hebt. Ik heb op normale mobiele telefoons niet anders meegemaakt dan dat je precies 1 voicemail meldtekst kunt inspreken (niet een paar die dan allemaal bewaard blijven en die je dan zou kunnen kiezen/instellen, bijv. n.a.v. wel/niet aanwezig, wel/niet kantoortijden etc.), maar mogelijk heeft de provider toch wat opties voor je in petto daaromtrent.

Tijs.
 
Een app op je telefoon als voicemail. Dat lijkt mij niet handig als je telefoon uitstaat of geen bereik heeft.
Daarmee gaat het effectieve idee van een voicemail inderdaad verloren.

Je kan zoeken naar een online telefooncentrale, die dus in 'de cloud' voor je wordt gehost. Vaak hebben die mogelijkheden zoals IVR (keuzemenu's), doorschakelingen en aparte voicemails die je op bepaalde tijden kan inzetten. Echter zijn zulke dingen behoorlijk duur, plus dat je er een speciaal telefoonnummer bij krijgt geleverd.
 
@PHP4U: Ik begrijp niet helemaal waarom je er nu een telefooncentrale bij zet: De vragensteller heeft (als ik al zijn posting bij elkaar optel) een 'simpele' mobiele telefoon voor zijn vereniging. Dus (als ik ervan uit mag gaan dat hij er niet een hele telefooninfrastructuur omheen wil bouwen voor puur wat voicemail achtige zaken) zal hij bij zijn mobiele telefoonprovider moeten gaan buurten of díe misschien iets hebben voor hem qua mogelijkheden (hetzij via een of andere beheerwebsite (zéér onwaarschijnlijk) of een keuzemenu met relevante voicemail meldtekst-instellingsmogelijkheden als hij naar de voicemailbelt en daar zijn instellingen aanpast via de toetsen van de telefoon en inspreken).

Met die app kun je trouwens wel degelijk veel dingen doen, zoals op 'onbereikbaar' zetten, wat (eigenlijk) gewoon een opdracht is aan de telefooncentrale om telefoontje tegen te houden danwel om te leiden naar voicemail. Zodra ingesteld hoeft de app dus helemaal niet actief (meer) te zijn, en mag zelfs de telefoon uit.

Oftewel: Je denkt veel te ver, net zoals ik deed (ik o.b.v. de magere informatie in de startposting). Waarschijnlijk zal het erop uitdraaien dat hij helemaal niet kan bereiken wat hij wil met het mobiele abonnement dat op hem van toepassing is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Simpel, als je een systeem zoekt met wisselbare voicemail-teksten, dan kom je heel vaak op de mogelijkheden van een telefooncentrale uit. Welke functies je benut maakt dan niet uit.

Er is geen enkele telecom-provider met wisselbare teksten. En helemaal niet via een app. Met een telefooncentrale in 'the cloud' kan dat wel (of een site om dat te beheren).

Ik denk niet alleen ver, maar ook realistisch, gezien ik in de telecom-branche werk.
 
Laatst bewerkt:
Geloof ik meteen, en bedankt voor het meedenken etc. Overigens schreef ik al het volgende daaromtrent in posting #4:
[...]Ik heb op normale mobiele telefoons niet anders meegemaakt dan dat je precies 1 voicemail meldtekst kunt inspreken (niet een paar die dan allemaal bewaard blijven en die je dan zou kunnen kiezen/instellen, bijv. n.a.v. wel/niet aanwezig, wel/niet kantoortijden etc.), maar mogelijk heeft de provider toch wat opties voor je in petto daaromtrent.[/b]
en later schreef ik (naar jou):
[...]Waarschijnlijk zal het erop uitdraaien dat hij helemaal niet kan bereiken wat hij wil met het mobiele abonnement dat op hem van toepassing is.[...]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan