• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch filter bereik updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram1212

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2016
Berichten
15
Goedemorgen,

Graag wil ik jullie help vragen bij het volgende probleem. Ik heb een grote data set met verschillen merken / specificaties van producten. Nou wil ik die data in andere tabbladen weer laten terugkomen gespecificeerd op bepaalde merken / specificaties. Nu kan ik daarvoor een filter toepassen waarbij hij de juiste waarde laat zien. Als er echter nieuwe data in de data set komt wordt deze niet automatisch getoond maar moet ik eerst de filterwaarde weer opnieuw selecteren. Dit kan vast automatisch!

Zie bijgevoegd voorbeeld. In het tabblad 'data set' heb ik eerst rij 4 tm 16 ingevoerd. Daarna heb ik in het tabblad 'output' een filter toegepast op Batavus waarbij hij al deze regels toont. Daarna heb ik regel 17 en 18 toegevoegd in het tabblad data set. Ik zou graag hebben dat deze dan automatisch in het overzicht in tabblad output komen.

Het voorbeeld is nu voor enkele producten maar het moet dus voor honderden.

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten Bram

Bekijk bijlage Voorbeeld automatisch updaten filter.xlsx
 
Het ontgaat mij waarom je het jezelf lastig zou maken om dezelfde gegevens op een andere tab te herhalen. Kan je uitleggen waarom?
 
@jkpieterse; dit omdat ik verschillende tabbladen wil maken met vastgestelde filter waarden. Vanuit een overzicht tabblad wil ik dan met hyperlinks naar deze tabbladen kunnen navigeren.

@roeljongman; een draaitabel is inderdaad plan B, dacht alleen dat wanneer de standaard filters deze nieuwe waardes gewoon toont het eenvoudiger is.
 
Een draaitabel is veeeeel eenvoudiger in het onderhoud. Zet vooraf wel even je brongegevens om nar een "echte" tabel (Start tab, opmaken als tabel).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan