Ongewenste e-mail filteren en verplaatsen naar Inbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
Hallo,

Ik heb 2 accounts: een persoonlijke en een zakelijke.
Deze 2 staan in Outlook en ik ontvang daar mijn e-mail in.

Nu heb ik bij de zakelijke een map "Ongewenste e-mail", waar af en toe mailtjes in komen die ik liever in de inbox had gehad.
Het gaat om het contactformulier van mijn website.
Het is op mijn PC niet zo'n ramp, dan zie ik ze en kan ze verplaatsen.

maar...straks ben ik op vakantie en wil ik via mijn smartphone de mails checken.
Op mijn Samsung android telefoon zie ik geen map Ongewenst. Dus er kunnen wel eens mailtjes aan mij voorbij gaan.

Vraag1:
is het mogelijk om op de smartphone demap Ongewenst in te zien?
Vraag 2:
Nog mooier zou zijn dat alle mail met het trefwoord "contactformulier" er in automatisch naar de inbox van mijn zakelijke account gaat en niet meer in ongewenst komt.
heb ik geprobeerd met Regels, maar krijg het niet voor elkaar.
je kunt bij Regels ook niet aangeven om welk account het gaat...:(

Wie helpt mij?

Dank,
Jos
 
In mijn Android (Galaxy S5) kan ik alle mappen zien, als ik (in de standaard mail app) op de 3 gestapelde horizontale streepjes klik (links boven in de app) en dan kies voor "Alle mappen weergeven" bij het mailaccount waar het mij om gaat.

Kies/klik ik dan "Ongew. e-mail" als map, dan krijg ik gewoon die map in beeld. Evt. op de Refresh optie (rond pijltje die linksom georienteerd staat, tweede icoontje van links, onderaan de pagina) om de nieuwe mails (alsnog) op te halen.
Zover ik kan nagaan kan ik niet deze map standaard in het overzicht krijgen, dus ik moet die map specifiek openen op de manier zoals hier boven omschreven.

Kijk even na of dit is wat je wilt/bedoelt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dag Tijs,

Ik zie die streepjes niet..kijk er overheen blijkbaar
Ik heb een ook een A5!

Bijgevoegd een screenshot

Jos
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170615-121617.png
    Screenshot_20170615-121617.png
    171 KB · Weergaven: 61
Let wel op: Ik heb het in mijn posting over de standaard mail app van Android (die met het "@" in het icoontje, genoemd "E-mail"), niet over (bijv.) de Outlook app, de Gmail app, etc.

Ik heb sterk het idee dat jij niet de standaard app gebruikt maar een andere... Als ik er vanuit mag gaan dat dat inderdaad klopt, dan had je die andere app in je startposting moeten vermelden, anders gaan helpers (zoals ik) ervan uit dat je de standaard app gebruikt.


Edit: Ik zie nu dat je vraag in de Outlook sectie staat, dus dat je werkt met de Outlook app onder Android.
Daar heb ik helaas geen ervaring mee... Hopelijk reageert iemand die dat wel gebruikt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam nog het volgende tegen (ik kan niet beoordelen of je hier wat aan hebt):

"Click the bars in the upper left corner to show the folder list. "

FileDownloadHandler.ashx


Tijs.
 
Laatste wat ik (zinvol) nog kan besteden aan je vraag: in JOUW schermafdruk staan de drie horizontale streepjes niet in beeld, links boven, maar in alle instructies op Internet wel, en juist daar moet je de Ongewenste e-mail (danwel Junk) map kunnen vinden (in/onder "Alle mappen" danwel "All folders", als je die daarna klikt).
Zie bijv. hier (plaatje hier onder 'geciteerd') en deze link

[smallimg]https://blogs.office.com/wp-content/uploads/2015/01/A-deeper-look-at-Outlook-for-iOS-Android-1.png[/smallimg]

Tijs.
 
@Snulk : ik heb zelf geen Android telefoon (hier thuis hebben we een Blackberry en een Windows phone), dus die menuutjes zeggen mij niets, maar:

als je het over regels hebt en het niet lukken van het maken daarvan, in combinatie met jouw opmerking over accounts, dan begrijp ik het denk ik niet helemaal.
Ik heb een stuk of 6 accounts in mijn Outlook(s) 2016 en op een andere machine met Office 365. Als ik op het Postvak in van 1 van die accounts ga staan, dan wordt helemaal bovenin het scherm het desetreffende account door Outlook benoemd. Kies ik daar voor het maken van een regel dan wordt die regel dus op dát account toegepast. Selecteer ik vervolgens een 2e. 3e of whatever welk account, dan wordt ook dat weer midden bovenin benoemd en kan ik weer regels maken voor dát account. Daarnaast kan ik bijna aan het eind van de Wizzard "regels maken", kiezen of ik de regel op al mijn accounts van toepassing wil laten zijn.

Zie onderstaand plaatje hoe eenvoudig het imho is :

verplaats bericht.jpg

Als ik (in het plaatje) rechtsonder op "voltooien" zou klikken dan is de simpele regel gemaakt en treedt deze in werking voor dit account en plaats ik tevens nog een derde vinkje in het rijtje, dan is de regel op al mijn accounts van toepassing.

Wat lukt er dus precies niet als je een regel probeert te maken?
 
Laatst bewerkt:
Heb het precies zo gedaan..
Begrijp er niks van.

Bijgaand nog een afbeelding. Misschien zie je een foutje
 

Bijlagen

  • Wizard Regels.png
    Wizard Regels.png
    37,5 KB · Weergaven: 62
Ik zie niet direct een fout, maar wel iets dat ik niet helemaal begrijp: waarom heb je in het linker schermpje gekozen voor "Contact; dat was / is toch niet echt nodig? Regels zijn op zich best wel 'direct'. Eén voorwaarde die wellicht niet helemaal aansluit "op....." en de regel werkt niet, of niet optimaal. Als ik een suggestie mag doen?

De regel die ik maakte heb ik met opzet zo kort mogelijk gehouden om een 'onlogische' en / of ongewenste werking te voorkomen. Ik had dus eigenlijk alleen maar opgegeven dat alle mail in de map "Ongewenste mail" naar de map Postvak In verplaatst moest gaan worden. Zou dat een optie zijn om uit te proberen? Dan komt weliswaar alles binnen maar dan is het een kwestie van even deleten wat je niet interessant vindt en / of echt ongewenst is, m.a.w. de 'regelvoorwaarden' zo kort en zo simpel mogelijk houden?

Mocht dit werken, dan zou je oorspronkelijke regel weer kunnen verwijderen, nogmaals diezelfde regel kunnen gaan maken, maar dan met een toegevoegde voorwaarde, zodat je steeds meer gaat filteren. Dan ontdek je vanzelf waar je een voorwaarde teveel / minder juist o.i.d. hebt toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
De naam contact is gewoon een naampje voor die regel.

Ik ga het uitproberen met alle mail te verplaatsen.

De filter heb ik trouwens op Geen automatisch filter staan

Jos
 
Ah, ik snap 'm.
Haal de voorwaarde contactformulier' eens weg, dan houd je m.i. een vrij basic regeltje over?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan