Computer valt uit tijdens het spelen van Sims 4.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strawbellyjelly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
3
Goedemiddag allemaal,

ik hoop dat ik in de goede sectie post. Ik kan sinds enige tijd Sims 4 niet meer normaal spelen. Na een paar minuten spelen, valt het beeldscherm uit. Het geluid/spel loopt nog door op de achtergrond, maar valt later ook uit.
Ik kan ook niks meer drukken of klikken. Er is niks anders te doen dan de pc opnieuw te starten via de power button.
Komt het misschien omdat mijn pc te oud is? Het is een HP computer van 2012.
Windows 7. Intel Core i7-2600 3.4 GHz / 6GB DDR3 RAM / 1.5TB HDD / NVIDIA GeForce GT 530

Dit gebeurd ook tijdens het spelen van Dota 2. Kan mijn computer deze zwaardere spellen niet meer aan? Voor de rest werkt mijn computer gewoon normaal en snel. Het valt alleen uit bij deze spellen. Ik had er nog nooit last van gehad.

Bedankt!

Ps. Het rare is dat ik Sims 4 wel gewoon op mijn oude Sony laptop (2009) kan spelen.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor voeding heeft je systeem? Grote kans dat er gewoon meer vermogen gevraagd wordt dan de voeding aankan, en dan valt de hele boel gewoon uit, als bescherming tegen overbelasting.
Een "gewone" huis-tuin- en keukencomputer heeft doorgaans een voeding welke niet meer dan 300 W kan leveren. In principe is dat genoeg, maar... zeker als je componenten hebt vervangen of toegevoegd aan het oorspronkelijke systeem (meer geheugen, andere videokaart etc...), en je gaat het systeem zwaar belasten, kan dat wel eens de druppel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan