Adwcleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Als ik adwcleaner laat scannen krijg o.a. steeds dit:

c users username appdata local google chrome user data default

Het lijkt er op dat hierin een probleem zou schuilen en dus ik laat het vinkje aan en adw verwijdert normaal het "probleem"

Maar bij de volgende scan krijg ik opnieuw dezelfde melding.

Is dat nu "niets van trekken" en niet meer verwijderen ?

Wat moet ik daarmee ?
 
Ik vroeg me bij jouw posting juist af: Wat moeten wij daarmee? [Wij als in: De lezers/helpers op Helpmij]

Adwcleaner maakt ook een logbestand, daar hebben we meer aan dan een mapnaam. Post dus dat logbestand. Verder (ook als uitwerking/toelichting van de eerste zin/opmerking van deze paragraaf): Het kan bepaald geen kwaad dat je de logbestanden vergelijkt van 2x AdwCleaner, want de bestandslocatie die je aangeeft is die van waar Chrome het zgn. Default profile opslaat. De map zelf zegt dus helemaal niets over de bedreiging(en), en (daarmee) kan dus elke keer 'de bedreiging' wat anders zijn (geweest) in de AdwCleaner sessies(!)

Ik kom helaas geen duidelijke beschrijving/opsomming tegen wat er in een Google Chrome profiel wordt opgeslagen, maar dit komt nog het dichtste bij (ik heb wat kandidaten voor wat AdwCleaner in zijn log-bestand als 'bedreiging' laat zien vetgedrukt):
[...]Every profile can include one or several tabs, will have its own set of cookies, extensions, configuration options, local storage and other session related parameters[...]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, het lukt mij niet om het bestand naar het forum te verzenden. Dacht dat al gedaan te hebben...niet dus...weet niet hoe het moet.
De laatste zin van het bestand luid:

[!] You may need to disable the Chrome synchronization from your Google account in order to fully remove the

malicious preferences. Please consult this Google help: https://support.google.com/chrome/answer/3097271?hl=en [!]

Heb die laatste link geprobeerd maar daar stel ik vast dat mijn Google account niet wordt herkend.

Op mijn smartphone zag ik ook dat de synchronisatie tijdelijk een probleem zou zijn. Mogelijk heeft het één met het ander te maken.
 
a. Dat je vanaf je smartphone je Google Chrome (en andere zaken) synchroniseert kan ik me nog voorstellen, maar doe je wel hetzelfde met Google Chrome die je op je computer (met Windows 7) hebt? Indien niet, dan geldt die laatste regel niet.
b. Bijlagen verstuur je door op "Ga geavanceerd" te klikken bij een nieuw bericht/reactie, en dan te klikken op de paperclip knop (rechts naast de 'smiley' knop, boven het bericht zelf), dan de knop +Toevoegen klikken (bijna boven, aan de rechterkant van het popup-venster), dan via Bladeren het bestand selecteren, de knop Openen klikken en dan de knop Uploaden en dan de knop Gereed. Wil je meer dan 1 bestand uploaden, dan zo vaak als je bijlagen hebt klikken op Toevoegen, Bladeren, Openen en Uploaden al je bestanden hebt toegevoegd en dán pas op Gereed klikken.

Ik ben dus nog steeds benieuwd naar (minstens) 2 logbestanden als bijlage te zien van AdwCleaner waar de map C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default bij genoemd wordt als bron van malware.

Tijs.
 
Ik probeer, maar als ik, voor verzenden, naar voorbeeld ga kijken zie ik de upload maar bij openen krijg ik een scherm uit mijn computer dat niet weergeeft wat wil opsturen...
Waar vind ik de start "Ga geavanceerd".

Het logbestand staat (met opslaan als) in afbeeldingen.
Bij klikken zie ik de inhoud van het bestand.
Ik volg dan uw beschrijving (zonder "Ga geavanceerd) en zie in het bericht een soort bijvoegsel verschijnen.
Als ik nu wil zien wat ik ga versturen vind ik de inhoud van het bestand niet maar wel wat ik boven aangaf...
 
Lijkt mij gewoon een profiel wat die cleaner weergeeft, kun je blijven wissen maar die staat er de volgende keer weer....
 
Ga geavanceerd staat gewoon rechts onderaan het vak waar je je reactie invult. Zie plaatje hier onder. Vergeet niet: Om dit te zien (en reacties te plaatsen) moet je eerst ingelogd zijn op het forum.
Je hoeft verder niet de inhoud van de bij te voegen bijlagen te zien, gewoon (zodra geuploaded) gewoon op Gereed klikken en wij krijgen dan (zodra je de wijzigingen van het bericht hebt opgeslagen) je posting én de bijlagen hier te zien zodat we op de bijlagen kunnen klikken etc.

attachment.php
 

Bijlagen

  • Ga_gevanceerd_Helpmij.JPG
    Ga_gevanceerd_Helpmij.JPG
    32,3 KB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:
Het kan toch niet dat ik een andere versie van "Helpmij" gebruik...ik vind dat niet...

Geavanceerd.jpg

En dat scherm kan ik dus wel zien in "voorbeeld" zonder "geavanceerd".

Waarom lukt dat niet met het logbestand van Adw ?
 
Je zit daar al in "Geavanceerd", en ik zie in je bijlage ook de paperclip staan (naast de smiley, bovenin rechts).

Tijs.
 
Ik kan niet uploaden in Internet Explorer en doe dat altijd in Firefox. Klik op Paperclip > nieuw scherm opent en dan klik op > Toevoegen. Dan krijg je Nieuw schermpje met Bladeren > Klikken en dan naar de map en bestand op jouw pc > Dit bestand selecteren en vervolgens > Openen > De naam verschijnt naast Bladeren... Vervolgens > Klikken op Uploaden > Wachten en linksonder verschijnt de thumbnail deze moet aangevinkt staan en dan Voer in rechtsonder > Gereed. Dan staat het bestand in het bericht > Bericht opslaan

Ik volg de 'normale' procedure en termen. TS schrijft 'verzenden', 'versturen' en 'voorbeeld', soort 'bijvoegsel' en de pc geeft niet weer wat hij wil opsturen. Dat is allemaal erg onduidelijk. En Tijs heeft het al drie keer uitgelegd. Let wel op Bladeren = alle bestanden en de extensies.

Geldige bestandsextensies: bmp doc docm docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsb xlsm xlsx zip
 

Bijlagen

  • sss Poll_Gebruikt je vrouw make-up.jpg
    sss Poll_Gebruikt je vrouw make-up.jpg
    45,2 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Dat Voer in is nog niet eens noodzakelijk. Hier onder een bijlage zónder Voer in, dus alleen met klikken op Gereed.

Tijs.
 

Bijlagen

  • alice_deejay_betteroffalone.JPG
    alice_deejay_betteroffalone.JPG
    14,4 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
ADW 1.jpg
Ik doe mogelijk iets verkeerd bij het opslaan van Adw-bestand.
Ik heb hier gedeeltelijk het bestand weergegeven, zo zou het moeten verzonden worden. Maar als ik (voor verzenden) naar het voorbeeld kijk
zie ik dit:
CONFIG]301483[/ATTACH]
en is de inhoud niet zichtbaar.
 

Bijlagen

  • ADW 2.jpg
    ADW 2.jpg
    37,1 KB · Weergaven: 62
Hier kan ik alvast wat uithalen: YT Downloader zit tjokvol malware (of minstens adware), dus die software moet z.s.m. van je pc af (mogelijk/hopelijk reeds verwijderd door AdwCleaner, maar het mag dus niet opnieuw geïnstalleerd worden).

Jammer dat we nu nog steeds niet gezien hebben waar die mapnaam in voorkomt. Kun je die AdwCleaner log-bestanden niet in .zip bestand zetten en het .zip bestand uploaden?
hier staat waar AdwCleaner zijn logbestanden opslaat, dus kijk in C:\AdwCleaner of (als AdwCleaner die map op C: niet kon maken of er niet in mocht) open de hoogste map waar je downloads staan ( K:\MY DOWNLOAD ??) en zoek vanaf die map naar AdwCleaner*.txt
(Let op het * in de zoekopdracht).

Tijs.
 
Ik verwijder YTD en consoorten niet, geeft geen problemen en heeft niets te maken met het Adw-bestand.

In C ziet de adw situatie er zo uit:

Adw bestand (C).jpg

Al die adw bestanden kan ik met een klik openen.
Maar als ik die wil versturen: "noppens".
 
Niet voor niets komt AdwCleaner er mee. Maar goed, je bent gewaarschuwd.

Zet even de weergave van Verkenner op Details van de C:\Adwcleaner map, zodat je kunt zien van welke datum de bestanden zijn. En doe dan (minstens) recente versies van die bestanden in een .zip bestand. Dat zouden dan (hoogstwaarschijnlijk) de bestanden AdwCleaner[s5].txt en AdwCleaner[s6].txt zijn, maar dat zie je vanzelf wel.

Tijs.
 
ADW Einde bestand.jpg

Dit is het deel van het bestand waar het probleem wordt aangegeven.
 
Als je goed kijkt staat in de eerste regel aangegeven dat http://search.ask.com/<hele riedel er achteraan> in Secure Prefences wordt vermeld.
En als die melding telkens blijft terugkomen, dan synchroniseer je steeds dezelfde ellende vanaf je Google account terug (zoals in de waarschuwing er onder al staat).

Je geval is 99,9% vergelijkbaar aan deze discussiedraad, maar omdat je waarschijnlijk nu Google Chrome gebruikt moet je die even helemaal uitzetten, deze Helpmij pagina openen in (bijv.) Edge of Internet Explorer zodat je daarna de volgende instructie kunt uitvoeren:
a. Deïnstalleer Google Chrome
b. Verwijderen van alle Chrome instellingen die opgeslagen zijn bij Google, zodat ze niet (weer) naar je pc worden gesynchroniseerd: (NL versie: hier)
c. Het verwijderen van alle Chrome instellingen via het verwijderen van de submap Chrome, op de volgende manier:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> %localappdata%
Dubbelklik op de submap Google
Hernoem de submap Chrome naar ChromeMalware
d. Verplaats de map ChromeMalware naar een memory-stick en verwijder de memory-stick uit de computer (dit bevat dus dan alleen een backup van je originele Chrome instellingen, voor het geval je die ooit weer nodig zou hebben). Uiteraard laat je de eerste tijd die stick gewoon helemaal losgekoppeld van de pc. Zodra blijkt dat alles goed werkt en je niets meer nodig had van de oude Chrome instellingen, dan mag de stick er weer aan en mag je de map ChromeMalware daarvan definitief verwijderen.
e. Download en installeer Google Chrome opnieuw: Klik op "Chrome downloaden" op deze link etc.

Dat zou (hopelijk) genoeg moeten zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed. Mogelijk te vluchtig gelezen...doe het straks opnieuw.

Chrome verdwijnt compleet met alles wat ik heb ingesteld en bijgevoegd indien ik dit alles volg.
 
Chrome zit ook op mijn smartphone en ook een google account. Moet dat ook worden verwijderd vermits daar ook een synchronisatie is ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan