Adwcleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou ik niet weten, maar het heeft geen invloed op je desktop pc als op de smartphone een ander google account wordt gebruikt voor de synchronisatie, dat weet ik weer wel.

Tijs.
 
In een eerste instantie stoort het mij niet dat dit probleem telkens terug komt in ADW maar weet ook niet wat de gevolgen zijn en wat eventueel negatief wordt beïnvloed. Dus...
Ok, ik ga dit uitvoeren maar heb nog enkele vragen.

a. Desïnstalleer Google Chrome: gewoon verwijderen langs het config scherm en niet met bvb Revo uninstaller of een andere software ?
b. Verwijderen van alle Chrome instellingen:Heb toch een probleem met mijn google account van mijn smartphone omdat hier ook sprake is van
synchroniseren en dit toch wel dezelfde account zal zijn.
d. Verplaats de map ChromeMalware naar een memory-stick: waarvoor moet dit later dienen ?

Indien ik bladwijzers uit Chrome exporteer worden ook de gekoppelde internet sites mee overgezet om daarna opnieuw geïmporteerd te worden
 
Je kunt inderdaad je bladwijzers/favorieten eerst exporteren.

a. Inderdaad gewoon op de normale manier, niks paardenmiddelen zoals Revo Uninstaller.
b. Als je je bladwijzers/favorieten exporteert en later importeert zijn dat (mijns inziens) toch wel de belangrijkste zaken die je wilt 'redden' uit de huidige Chrome instellingen. En die kun je weer synchroniseren, maar pas zodra je de malware kwijt bent (niet voor niets is het een heel plan dat in de juiste volgorde moet worden uitgevoerd).
d. Is juist om evt. later weer instellingen terug te kunnen halen (dat schreef ik al!) maar de belangrijkste tackel je al door je bladwijzers/favorieten te exporteren (en later te importeren, zodra alles weer is ingericht).

Tijs.
 
Indien geïnteresseerd: meld ik het resultaat...
Neem voor de start van het opruimen van Chrome mijn wekelijkse Ghost image, zo, indien problemen ben ik hiermee wel safe.
Bedankt.
 
Kan Chrome niet wijzigen in ChromeMalware
Wat nu ?ChromeMal.jpg
 

Bijlagen

  • Chromemalware.jpg
    Chromemalware.jpg
    6,5 KB · Weergaven: 37
Wat moet ik daarmee ?
Beste tuurke, ik begrijp je niet. Ik zie dat Tijs er alles aan doet om je te helpen en met oplossingen komt.
In een eerste instantie stoort het mij niet dat dit probleem telkens terug komt in ADW maar weet ook niet wat de gevolgen zijn en wat eventueel negatief wordt beïnvloed. Dus...
Blijkbaar durf je bepaalde zaken niet aan. Ik denk dat je onlangs wat geïnstalleerd hebt wat die rommel op de pc heeft gezet.

Indien geïnteresseerd: meld ik het resultaat...
Hoe komt dit nu over?

Neem voor de start van het opruimen van Chrome mijn wekelijkse Ghost image, zo, indien problemen ben ik hiermee wel safe.
Dat denk je. Dit lost niets op. Herstellen van een dergelijke image zet de besmetting ook terug.
Je had regelmatig herstelpunten en systeemback-ups moeten maken en dan had je zodra je problemen merkte deze terug kunnen zetten al is deze situatie net even anders omdat door het synchroniseren bij Google de zaak ook is besmet, die had je dan eerst moeten wissen maar dat is in deze topic pas duidelijk geworden.
 
Je moet Chrome helemaal hebben afgesloten, dat schreef ik al. Dus de instructie daarna openen in een andere webbrowser dan Chrome.
Desnoods in Taakbeheer ( Ctrl+Shift+Esc toetscombinatie) daarna alles afschieten wat chrome.exe heet als die er nog staan, dan.

Ik heb nog even een (niet volledig) overzicht welke bestanden Chrome (o.a.) opslaat in de profielmap (C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default), in het ENG. Even vetgedrukt welke (extra) van belang kunnen zijn voor je (resp. Bladwijzers/favorieten, bezoekhistorie, website inloggegevens):
Archived History
Bookmarks
Extension Cookies
Favicons
History
Login Data
Preferences
Shortcuts
Top Sites
Visited Links

@Senso: Met Ghost Explorer kun je ook gericht mappen/bestanden terugzetten uit een Ghost image.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik grotendeels ook allemaal.
Die Ghost dient enkel om als problemen zijn zoals nu en ik niet meer weet hoe het MOET...heb ik opnieuw de situatie zoals voorheen met of zonder besmetting.

Ik heb dus Chrome verwijderd.
En dan synchronisatie gereset.
Als ik nu de volgende stap wil uitvoeren chrome wijzigen in Chromemalware...gaat niet

En vraag ik WAT NU ?
 
Ok, dus zelfs ná verwijdering Chrome is het niet mogelijk?

Wat je kunt doen is Iobit Unlocker inzetten om de Chrome map vrij te laten geven. [Rechtstreekse download-link: deze]. Evt. zet je de optie "Add IOBit to My Bookmarks" uit tijdens installatie.
Rechtsklik daarna op de Chrome map, en kies "IOBit Unlocker", zet het vinkje in Geforceerde n? en klik daarna op knop Ontgrendelen
Daarna zou je 'm moeten kunnen hernoemen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dnties,

Het lijkt er op dat alles correct is verlopen en Chrome draait opnieuw zoals voorheen.

Adw resultaat (enkel het onderste gedeelte van de scan):

Chrome Nieuw.jpg

Nogmaals bedankt voor de hulp.
 
Graag gedaan. Was even een klus om de instructies die ik vond via Google te vertalen naar iets waar jij wat mee kon, mooi dat dat gelukt is. :)

Graag nog wel even de vraag de status opgelost geven. Ingelogd op het forum en deze vraag geopend kun je op meerdere manieren de vraag de status opgelost geven:
a. Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. Rechts onderaan je startposting (dus rechts onderaan posting #1) kun je ook de vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan