Hoe oude smartphones volledig deleten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Ik bezit wat oude android smartphones (ZTE Blade P729V en Samsung GT S3350) die ik kwijt wil, maar eerst volledig wil deleten. Ik begrijp dat zoiets kan met eerst encrypten en dan fabrieksinstellingen of nog beter met het progje Secure Wipe. Vraag me alleen af hoe je Secure Wipe op een apparaat installeert waar geen simkaart meer in zit.
 
Ik probeer het nu te installeren. Als ik na het downloaden op installeren klik dan verschijnt er meteen een schermpje met iets als 'secure wipe wil toegang tot bestanden en afbeeldingen' Als dan op akkoord klik, volgt er een wit schermpje waar een groen cirkeltje gaat draaien. Tot zover lijkt het te kloppen. Maar dan gaat dat schermpje knipperen. Afwisselend zie je dan flitsen van dat schermpje met het draaiende cirkeltje en flitsen van het onderliggende scherm met 'Installeren'. Dat gaat een paar minuten door en dan gaat de smartphone uit. Doe ik hem weer aan dan zit alles er nog op.
 
Met een andere eraser heb ik hetzelfde. Werkt niet en misschien wel goed, want ik heb nog even in die smartphone gekeken. Er zit een bijna volle dropbox in die gekoppeld is met twee laptops en dat mag dus niet weg. Hoe kan ik dropbox van de smartphone verwijderen zonder dat ik dropbox in de cloud leeg? Voor de goede orde: het gaat nu om een Motorola G3 waar geen simkaart meer in zit en die wel dezelfde emals blijft ontvangen als het nieuwe vervangende toestel.
 
Laatst bewerkt:
Het volledig erasen van de oude phones met SecureWipe werkt na herhaalde pogingen nog steeds niet.
Het probleem met de Motorola is een andere vraag en dat laat ik hier maar rusten. Daar begin ik een andere topic voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan