inhoud van tabel bijwerken op basis van samenvoeg query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
224
Hallo,

voor registratie van palletnummers heb ik momenteel het volgende:
1 tabel in access deze wordt gevuld via een koppeling naar de order administratie.

in de administratie zijn het 2 tabellen, 1 openstaande orders, 2 gefactureerde orders, deze tabellen voeg ik samen door een samenvoegquery te gebruiken.

in access wordt per order bijgehouden welke palletnummers verzonden zijn.

Het is mogelijk dat de order in de administratie wijzigt, bijvoorbeeld klantnummer, datum of aantal dit wil ik dan ook laten wijzigen in de access tabel.
heb een query die de afwijkingen toont tussen de 2 tabellen. dit is de basis voor de bijwerkquery.

Maar waarschijnlijk omdat ik de samenvoeg query + (met totaaltelling) gebruik kan ik de tabel niet bijwerken....... is hier een oplossing voor?
 
Laatst bewerkt:
....... is hier een oplossing voor?
Ja hoor, een hele simpele: genormaliseerd werken! Oftewel: vergeet je huidige oplossing en gebruik één tabel voor je orders. Eerlijk gezegd zou geen haar op mijn hoofd überhaupt overwegen om daar twee tabellen voor te gebruiken. Mijn baas zou, als ik dat zou voorstellen, nog voor het eind van die zin al bij de uitgang staan met een goedkoop bloemetje en de mededeling dat ik maar beter niet meer terug kan komen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan