Upgrade 2500k naar 2600k.

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbvwes

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
Berichten
70
Goedendag.

Hierbij heb ik een vraag.

Ik ben een trotste bezitter van een i5 2500k oc 4.8 ghz met een Evo 212
16 gb ram
Gtx 970 25% oc

Ik heb een beetje zitten rond snuffelen op het internet en zag dat tegenwoordig hypertreading wel zin heeft met betrekking tot games.

https://youtu.be/AUOtTEMn-RU

Ik kan een 2600k op de kop tikken voor 100 euro, als ik mijn 2500k dan weer verkoop voor 60/50 euro heeft de i7 mij 50/40 euro gekost. Is dit het waard om die i7 aan te schaffen en natuurlijk ook over te clocken tot minimaal 4.6 ghz

Met vriendelijke groet.
 
De 2600k is een stuk mindere overclocker dan de 2500k. Bovendien is je voordeel met hyperthreading in de oude 2xxx serie lang niet zo interessant als in de 7/8 serie.

Veelal zul je zien door dat je door de hogere overclock die je op de meeste 2500k's haalt, betere performance hebt dan een lager clockende 2600k. Grote kans dat je een hoop geld uit gaat geven voor misschien een paar procent vooruitgang
 
Wilt u eens hier naar kijken? Hier bij de benchmarks van de 2600k in games scoort die vooral een stuk hoger. In de buurt zelfs van de nieuwste i5.
 
Let wel dat ze daar een 4.7 GHz lopende i7 gebruiken. veruit de meeste 2600k's komen niet zo ver. Tenzij je er een kan kopen waarvan je zeker weet dat die dat soort clocks haalt heb je niets aan de vergelijking.
 
Verschillen met de huidige CPU's zijn niet echt groot, de 8e generatie komt er al weer aan die wel een stuk sneller zouden zijn dan die van de 7e generatie waar we nu in zitten en dan zijn er ook nog de AMD Ryzen waar ook eentje uitkomt met een weer snellere core.

Zo even wachten en bij gamen is de grafische kaart vrijwel het belangrijkst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan