access etiketten met verschillende figuur afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnMatthys

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2017
Berichten
11
Hallo

Wie kan mij helpen, ik wil graag etiketten afdrukken voor een zomerkamp. De kindjes zijn opgedeeld in verschillende groepjes, ik wil afhankelijk van het groepje een figuur op het etiket afdrukken.

(hoe je etiketten zonder figuur afdrukt weet ik,... dat is al iets,...)

alvast bedankt voor jullie hulp
groetjes
An
 
Welkom bij HelpMij! Je post er geen voorbeeldje bij, dus een precies antwoord is een beetje lastig. Maar het is zeker mogelijk. Als je de groepen in een tabel hebt staan, en in die tabel ook de verwijzing naar de groepsafbeelding, dan kun je dat logo perfect laten zien op je etiketten. Werkt trouwens ook prima als je de afbeelding opslaat als object in de db, maar daar heb ik zelf een hekel aan, dus dat doe ik nooit.
 
access/etiketten

het is voor mij echt de eerste keer hoor, daarvoor maakte ik etiketten in word, via afdruk samenvoegen.

ik heb als het goed is een gecomprimeerd bestandje toegevoegd, al getracht om afbeeldingen toe te voegen in een tabel
bedankt voor je antwoordje.

groetjes
An
 

Bijlagen

  • access etiketten.zip
    56 KB · Weergaven: 31
Je had een paar kleine foutjes gemaakt. Op basis van de ingesloten afbeeldingen werkt je voorbeeldje nu prima. De andere variant moet ik nog uitwerken, maar die is dus wel te prefereren.
 

Bijlagen

  • access etiketten.zip
    54,1 KB · Weergaven: 52
super bedankt voor uw reactie, helpt me enorm.

heb ondertussen alle figuurtjes al kunnen invoegen.
De etiketten moet ik die dan afdrukken via word. (de andere manier heb ik nog nooit gedaan)
 
Nee, je kunt gewoon een rapport maken in Access en de afbeeldingen worden daar dus prima in geladen. Ongeveer op dezelfde manier als in het voorbeeld. In Word kan het overigens wel, maar dat is een behoorlijk lastige klus, omdat je niet zomaar kunt samenvoegen met afbeeldingen. Maar waarom zou je, als het in Access veel makkelijker is? :D.
 
dju de figuren komen niet op de etiketten, wat zou ik nog verkeerd kunnen doen, ze zijn allemaal in png formaat -

krijg het bestand ook niet toegevoegd, dus kan het niet laten zien.
 
Afbeeldingen die in de db zelf zitten, zou je normaal gesproken moeten kunnen zien in een rapport. Ik gebruik ze nooit, dus ik heb daar geen ervaring mee. Zelf sla ik de afbeeldingen dus op in een aparte map (die meestal in de map van de db hangt, voor het gemak) en lees ik ze in bij de gebeurtenis <Bij opmaken> van het rapport. Er zijn binnen het forum wel voldoende voorbeelden die dat demonstreren, als je zelf geen voorbeeldje kunt posten.
 
Bekijk bijlage zomer 2017 probeer.zipBekijk bijlage foto kuiken.zipBekijk bijlage foto beer.zip

Ondertussen lukt het me al om de afbeeldingen via het rapport etiketten te laten zien. Nu ik wil een afbeelding afhankelijk van het groepje waar de kindjes inzitten. dus bij groepsnaam = beer ; dan moet de tekening de beer zijn; maar als de groepsnaam kuiken is = moet de afbeelding een kuiken zijn. Heb op het forum al gezocht naar soortgelijke opbouwfuncties, maar denk dat ik niet de juiste termen gebruik,... Ik vind het niet.
 
Je had een paar kleine foutjes gemaakt in de db, die ik hersteld heb. De afbeeldingen staan er nu goed in. De belangrijkste fout: de afbeeldingen zaten niet in de bron van het rapport, en het object was (dus) ook niet gekoppeld (aan dat veld).
 

Bijlagen

  • zomer 2017 probeer.zip
    40,6 KB · Weergaven: 45
Beste OctaFish

Reuze bedankt voor uw super hulp!! het is allemaal gelukt.

groetjes
An
 
Graag gedaan! Dan mag je nog op <Opgelost> zetten (knop in de blauwe menubalk).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan