Problemen met verzenden door AVAST

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonno

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
47
Ik gebruik al jaren Mailbird als emailclient.
Sinds kort heb ik AVAST INTERNET SECURITY gekocht en op mijn pc geplaatst.
Ik krijg nu dikwijls te zien dat mijn mails niet verzonden geraken ze blijven steeds als CONCEPT staan...
Ik heb wat opzoekwerk gedaan en kom tot volgende uitleg in Mailbird :
CONCURRENT CONNECTION LIMIT IN AVAST (Internet Security) EXCEEDED. (UR MAILBIRD EXE PROCESSED (49)

Hoe kan ik dit oplossen?

Nonno
 
je moet die mailbirdtoepassing in de uitzonderingskader toevoegen waardoor avast niet je mailbird mails zal scannen ...
 
Bedankt voor het snelle antwoord. Dat wat betekend "uizonderingskader"? Waar kan ik dat vinden?
 
dat kan je vinden bij je "schilden" via voorkeuren "*"

Schermafbeelding 2017-06-20 om 19.36.39.png
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info, maar ik kan dit helaas niet vinden...
 
sorry maar je gebruikt zeker windows? deze foto is van mijn imac genomen, maar ergens moet je dat toch vinden in de windows versie van avast?
 
Bedankt ericair

Maar ik schiet geen meter op...
Het probleem blijft net hetzelfde. Kan niemand mij nu niet helpen?.
 
als je het "mailschild" uitzet met de knop aan de linkerkant is het probleem dan niet opgelost?
 
Beste Spocky,

Ik kan dat inderdaad uitzetten (voor een bepaalde of onbepaalde tijd), maar dan is mijn vraag : worden de inkomende mails dan niet meer gescand op virussen?
 
inderdaad, als je je mailschild afzet scant avast je mails niet meer ... het enige voordeel hier is dat je die foutmelding niet meer hebt dat je geen mails kunt doorsturen of binnenhalen
 
dan kan ik evengoed mijn virusscanner uitschakelen, want als ik het mailschild afzet heeft het dus geen zin ... Ben ik verkeerd?
 
ja dan ben je verkeerd want avast scant wel je harde schijf en bestanden etc . alleen je mails scant het dan niet
 
Bedankt voor het antwoord. Als ik het goed begrijp, dan kan er een virus binnensluipen dewelke per mail wordt verzonden.
 
ja maar avast zal die wel detecteren indien je je pc scant, bv met een snelle scan ... je kan avast dagelijks je pc volledig laten scannen , je kan dat instellen bij "instellingen" ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan