lagere resolutie niet meer instelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

Mijn pc gedraagt zich niet meer stabiel. Het is geen oude (HP pavilion, windows 10). Ik was veel bestanden aan het verwijderen uit de prullenbak. Vervolgens ging het scherm op zwart en na een poosje kreeg ik het beginscherm om opnieuw in te loggen op mijn account. Vervolgens heb ik nu een hogere resolutie dan ik had. ik had de resolutie lager gezet omdat ik een lichte handicap heb en een lagere resolutie voor mij eenvoudiger is. Als ik nu echter via de systeem instellingen de resolutiee wil wijzigen staat er wel "resolutie" maar dat is niet kiesbaar. Enig idee hoe ik de resolutie van mijn scherm weer lager krijg? De monitor (IIyama) kan dat aan want het heeft hiervoor altijd gewerkt.

groetjes, Anjo
 
Geen idee zo wat de oorzaak van je probleem kan zijn maar ik heb wel ooit een simpel programaatje in elkaar gefrutseld om de resolutie te wijzigen. Als je die wilt proberen dan laat het maar weten:

ChgRes.jpg
 
Dag

Ik denk dat er een dieper probleem is. Ik heb meer gedoe ook met andere dingen (ook met de prullenbak maar die vraag zal ik elders stellen), dus ik ben nu terug gegaan naar een herstelpunt. ik heb nu ook weer mijn lagere resolutie dus ik kan nu weer vooruit. Maar zeker bedankt voor het aanbod!

groetjes, Anjo
 
Dat klinkt alsof er tussentijds een update van het videokaart stuurprogramma heeft plaatsgevonden.
Dat kun je overigens wel uitschakelen in de instellingen van Windows Update.
 
Dat klinkt alsof er tussentijds een update van het videokaart stuurprogramma heeft plaatsgevonden.
Dat kun je overigens wel uitschakelen in de instellingen van Windows Update.

dat ga ik zeker onthouden! voor nu is door systeemherstel het probleem opgelost maar omdat ik niet weet waar het door kwam kan het zomaar weer optreden.

groetjes, Anjo
 
Als het inderdaad de driver van de videokaart is geweest, dan wordt deze eerdaags weer opnieuw geïnstalleerd.
Als dat inderdaad gebeurd en hetzelfde probleem duikt weer op ( dat je de resolutie niet kunt wijzigen ), dan weet je waar het vandaan komt en kun je die "optionele driver-updates" uitschakelen.
Fijn weekend :thumb:
 
Als het inderdaad de driver van de videokaart is geweest, dan wordt deze eerdaags weer opnieuw geïnstalleerd.
Als dat inderdaad gebeurd en hetzelfde probleem duikt weer op ( dat je de resolutie niet kunt wijzigen ), dan weet je waar het vandaan komt en kun je die "optionele driver-updates" uitschakelen.
Fijn weekend :thumb:
dank! tegen die tijd zal ik vast vragen hoe of wat maar vooralsnog heb ik het probleem niet.
uiteraard ook een fijn weekeinde gewenst!

groetjes, Anjo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan