Eerste rij in listbox verbergen (staan enkel formules die doorgevoerd worden in)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvisser1988

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
Berichten
31
Besten,

Ik maak mijn listbox vullend, d.m.v. code:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
 
shownaam.List = Sheets("Registratiebestand").ListObjects("Registratielijst").DataBodyRange.Columns(1).Resize(, 63).Value
 
End Sub

Nu wil ik de eerste rij (rij 1 in de tabel en rij 3 in de sheet) in ‘Registratielijst’ niet in de listbox laten zien. Deze bevat formules die doorgevoerd worden.

Hoe is dit mogelijk?

Ik doorzoek de listbox trouwens met:
Code:
Private Sub zoeken_Change()
 
With shownaam
.List = Sheets("Registratiebestand").ListObjects("Registratielijst").DataBodyRange.Columns(1).Resize(, 63).Value
    For i = .ListCount - 1 To 0 Step -1
    If InStr(LCase(Join(Application.Index(.List(), i + 1, 0))), LCase(zoeken.Value)) = 0 Then .RemoveItem i
Next i
 
End With
 
End Sub

Dus ik kan niet zeggen dat de listbox ALTIJD de eerste rij moet verbergen, want de eerste rij in de listbox kan ná het zoeken wel van belang zijn.

Oja, en ik voer door d.m.v. deze code:
Code:
Sub DoorvoerenFormule()
 
Dim lngRow As Long
Dim sh As Worksheet
Set sh = Sheets("Registratiebestand")
    
With sh
    lngRow = .Range("A65536").End(xlUp).Row
    .Range("AB3:AX65536").ClearContents
    .Range("AB3:AF;AH3;BK3" & lngRow).FillDown
End With
 
End Sub

Dank jullie wel alvast voor je tijd!!!
 
Ik geloof niet dat ik er veel van begrijp. Waarom moet je formules doorvoeren in een tabel (Listobjects). Dit gaat toch vanzelf?
 
Dit gaat in principe vanzelf, tot ik alle rijen verwijder (om een nieuw jaar te beginnen). Dan weet ie niet meer welke formule die moet doorvoeren.
 
zo:?
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
 with Sheets("Registratiebestand").ListObjects("Registratielijst").DataBodyRange
shownaam.List = .Columns(1).offset(1).Resize(.rows.count - 1, 63).Value
 end with
End Sub
 
Helemaal fantastisch! Mijn dank is groot!

Nog wel even dit toevoegen aan de zoekende textbox, zodat als je je zoekopdracht weghaald, de eerste rij niet weer tevoorschijn komt.

Code:
If zoeken.Value = "" Then

Call UserForm_Initialize

Else
End If
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan