Floppy,'s disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloedkoraal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2016
Berichten
2
Geacht forum,ik heb een vraag, Is er iemand van het forum die een oplossing weet voor het volgende probleem.
Ik ben inzet bezit van enkelen floppy,s diskkete, heb een diskkete lezer naar aangesloten te zijn zie ik alleen de lezer,geen floppy,'s inhoud . De inhoud van defloppy,'s bevat klaverjas club gegevens, en die wil ik graag in mijn pc hebben, wie weet er raad.
Ik heb op mijn pc windows 10, het zal naar alle waarschijnlijkheid wel aan de besturingssysteem zitten, wie geeft mij raad.
Bij voorbaat hartelijk dank, met vriedelijke Groeten
G. Schaap
g.schaap38@outlook.com
 
Heb je ergens nog een lege floppy (of die leeg mag) zodat je eens kunt gaan kijken of je in ieder geval die floppy kunt formatteren vanuit verkenner en of de inhoud daar wel in beeld komt (dus een lege map) waarna je er een klein bestand naar toe kopieert vanuit Verkenner en dan weer kijkt of je het gekopiëerde bestand er ook op ziet staan (en kopieer die eens terug vanaf de floppy naar een map op je harde schijf).
De floppy disk in Verkenner open hebben (dus de map met 1 bestand erin), daarna de floppy eruit halen, en kijken of Windows je Verkenner venster naar wat anders zet (omdat er geen floppy meer in zit).

Je vraagt je misschien af waar bovenstaande exercitie voor bedoeld is. Even toegelicht (b. is het belangrijkst):
a. Om te zien of je de floppy disk speler in zijn algemeen wel kunt gebruiken om naar te schrijven (en daarna van te lezen ook).
b. Om te zien of Windows wel genotificeerd wordt van een verandering van medium (oftewel: Of Windows op de hoogte wordt gesteld dat de floppy eruitgehaald is danwel zojuist er weer in gestopt is).

Toevoeging nog: Floppy disks gaan met de tijd erop achteruit, dus grotere kans op helemaal niet meer leesbaar, gedeeltelijk leesbaar, bad sectors etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat oude floppies vaak niet meer te lezen zijn.
Maar wat ik ook gemerkt heb is dat dat ook wel eens met het soort floppystation te maken heeft.
Zo heb ik floppies die niet te lezen zijn in een ouderwets (oud?)floppystation, maar wel met een (nieuw) floppystation met usbaansluiting.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan