Extreme vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mendelb

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Berichten
53
Hallo allen,

ik heb sinds kort een extreme vertraging waar ik niet de oorzaak van kan vinden, ik heb een paar voorbeelden en hopelijk kunnen jullie hierin de oorzaak vinden.

Voorbeeld 1:

Ik open een programma/installer en vervolgens gebeurd er niets, 10-15 minuten later terwijl ik al met andere dingen bezig ben start het programma/installer op eens (gebeurd met meerdere installatie programma's).

Voorbeeld 2: Installatie programma's installeren heel traag (voorheen 1 min, nu kan het uren zijn), ik probeerde laatste avira te installeren en die blijft maar op installeren staan (zelfs na reboots).

Voorbeeld 3: Chrome downloads blijven hangen op 100%, vaak ook het geval met andere browsers.

Voorbeeld 4: Windows update blijft op installeren hangen, hoe lang ik de pc ook aanlaat hij blijft rond 5% hangen. Zelfs als ik een update apart heb gedownload kan hij hem niet installeren na de auto-reboot.

voor de rest gaat alles soepel, muziekbestanden openen, films, games, audio programma's (cubase).


Specs:

Windows 10 (ge-update vanuit 7, geen clean install gedaan)
I7 930
8 gb ram
Asus P6t


Gegroet,

Mendel
 
hallo,

is de harddisk bijna vol?

ga naar c:
doe rechtermuisklik en eigenschappen
probeer schijf opruiming

helpt meestal al een hoop
 
Kan daarnaast nog allerlei andere oorzaken hebben :

Ik noem er enkele :

- Windows is niet helemaal "lekker" meer,
- geheugen (reepje) defect,
- virus
- andere malware.

Deze 4 zijn redelijk simpel uit te sluiten (of juist bevestigd te krijgen):

Je Windows installatie kun je testen door naar de opdrachtprompt te gaan (kies voor uitvoeren als administrator) en type het volgende

sfc /scannow

gevolgd door een druk op de Entertoets. Laat weten wat je aan het eind van de test op je scherm leest (test duurt een minuut of twintig)

Geheugen kun je testen door (bijv.) het tooltje Memtest te downloaden

Met je virusscanner de hdd's uitgebreid laten scannen.

Gebruik daarnaast ook Mbam om andere ellende op te sporen.
 
Laatst bewerkt:
Gedaan, heeft niet geholpen :/.
Ben vergeten te melden dat het een SSD schijf is.
 
-Meer dan 1 virusscanner aktief
-Pas geïnstalleerd en virusscanner is nog met de initiele scan bezig
-Windows 10 is op de achtergrond nog vanalles aan het meten en opschonen vlak na de installatie
 
Kan daarnaast nog allerlei andere oorzaken hebben :

Ik noem er enkele :

- Windows is niet helemaal "lekker" meer,
- geheugen (reepje) defect,
- virus
- andere malware.

Deze 4 zijn redelijk simpel uit te sluiten (of juist bevestigd te krijgen):

Je Windows installatie kun je testen door naar de opdrachtprompt te gaan (kies voor uitvoeren als administrator) en type het volgende

sfc /scannow

gevolgd door een druk op de Entertoets. Laat weten wat je aan het eind van de test op je scherm leest (test duurt een minuut of twintig)

Geheugen kun je testen door (nijb.) het tooltje Memtest te downloaden

Met je virusscanner de hdd's uitgebreid laten scannen.

Gebruik daarnaast ook Mbam om andere ellende op te sporen.

Geheugen kaartjes testen is een goeie, zal ik z.s.m doen inc de andere tests.

Ik kwam er net we achter dat mijn moederbord een triple channel is (i7 930 cpu) en ik maar 4 slots bezet heb (4x 2 gb ram), volgens diverse fors moeten er minimaal 3 per bezet zijn, kan dat kloppen?
 
Lees dit maar door. Ik vermoed dat er trouwens niet meer dan 4 geheugenslots op het moederbord aanwezig zijn.
 
Heeft Windows 10 geen Probleemoplossing? Start > typ Probleemoplossing > Zoeken naar problemen die de prestaties beïnvloeden...
 
Het volgende:

sfc /scannow wil hij niet uitvoeren omdat hij zegt dat ik geen admin ben (echter ben ik dat wel, zelfs bij user settings en ben ook de enige user).

Ik kan geen mem test doen of dergelijke omdat de applicaties niet willen openen.

De applicatie om een USB boot drive te maken werkt ook niet, blijft staan op windows logo.

In safe mode werkt die applicatie wel. echter geeft hij later aan dat er een probleem is :/!

Iemand die mij kan helpen?
 
Klik 1x links onder op de 4 'raampjes' van Windows, typ vervolgens CMD en klik rechts op het woord opdrachtprompt en kies tot slot voor "Als administrator uitvoeren".
 
Net de test gedaan en hij heeft niks gevonden.

Wat me wel opviel was zodra ik op opslaan klikt om de tekst van de cmd in een kladblok te saven liep kladblok vast.
 
Met niets gevonden bedoel je dat er aan het eind van de test stond : geen integriteitsproblemen gevonden?
 
Dat klopt, echter kan ik niets meer installeren. Dus ik kan ook geen bootable maken. Zou het de SSD kunnen zijn? Heb wel altijd last gehad van een soort groundhog day effect. Ik heb de SSD in AHCI modus, als ik hem in IDE wil zetten boot hij niet in windows.

Heb alle HDD eruit gehaald dus pc draait enkel op de SSD. Kwam er wel achter door testen dat windows niet kon booten op 1 van de 4 ram latjes, dus die is deffect.
 
Hard schijf (ssd) zit niet vol, ongeveer nog 30 gb over. Heb al nieuw Ram besteld!
 
Met de volgende tool kan je de onnodige bestanden in de Windows Installer map opruimen:
Download Windows Installer Unused Files Cleanup Tool en unzip deze WICleanupUI.EXE naar het bureaublad.
Rechtsklik WICleanupUI.EXEAls administrator uitvoeren
Selecteer 1-voor-1 alle regels welke veilig opgeruimd kunnen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan