vista packard bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
hallo,
pc start niet verder op fout 0xc0000098. Info:The Windows Boot Configuration file does not contain a valid OS entry."
kan ik dit fixen?
heb hd al op aansluiting 2 van mb gezet- geen resultaat
mvg
frero
 
Ik neem aan dat je nog een Vista installatie-schijf hebt van waaraf kan worden opgestart? Indien ja, kijk (o.a.) eens naar de bcdedit opties.

Een uitgebreid plan (incl. bcdedit) staat hier

Tijs.
 
Ik zal maar niet zeggen wat ik daarvan denk, gegeven dat Microsoft de support van Vista al een tijdje heeft stilgelegd, dus dat je al een tijdje je eigen boontjes moet doppen.

Hopelijk reageert Lange Pier nog, want hij schijnt te weten waar nog opstartbare versies van diverse Windows versies zijn te downloaden, hopelijk incl. Vista.

NB: Voor je herstelwerkzaamheden maakt het niet uit welke taal de Vista CD/DVD is.
NB2: Voor het 'illegale' circuit zou je mogelijk hier versies van Vista kunnen vinden die werken, maar geen garantie voor goede werking, betrouwbaarheid etc. De Windows Vista Business (Professional Edition) versie lijkt er te downloaden, de andere Vista versies niet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Even F12 drukken tijdens het opstarten en dan kiezen om van de DVD te starten. Of is er een andere reden waarom de herstel CD niet te booten is?
 
@RogerS: Ik neem aan dat het hier een recovery disk van Packard Bell betreft, dus niet een 'volledige' Vista CD/DVD. [Zie dat er gesproken wordt over "herstel cd", terwijl Vista alleen op een DVD past.]
Dat levert geen opties op om de pc te repararen, alleen om die volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen (mogelijk met verlies van databestanden ook nog).
Dat is niet een CD/DVD waar mijn instructie wat aan heeft en is ook niet wat de vragensteller voor ogen (zou moeten) staan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
na f12 krijg ik mac adres:00 17 3175 55 EB GUID/ 11111111-een reeks eentjes en na een tid 0x0000098
mvg
frero
 
Die link van pcwebplus ziet er goed uit. Overigens heb ik een 'illegale' versie nog gelinkt in mijn tweede posting (zonder die te testen).

De packard bell link is een recovery disk zoals ik aangeduid in mijn vorige posting, en dus niet wat de vragensteller nu nodig heeft. Zie ook staan (had ik al voor gewaarschuwd bij recovery disks):
Make a backup of personal data, such as email and photos, as the process will erase all your files.

Tijs.
 
De TS geeft niet eens op welke Vista hij heeft, als die al geen moeite wil doen waarom wij wel voor hem?
 
sorry lange pier maar die vista werd bij de machine geinstalleers - geen flauw idee dus
mvg
frero

ik kan enkel in het boot menu geen windows geen opdracht prompt niets
de cd draait, stopt en dan de foutboodschap en () ik doe wel behoorlijk wat moeite hoor
mvg
frero
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Lange Pier: Voor herstelwerk maakt dat niet uit. Zie ook de NB2: van posting #4

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan