• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mail merge Word met databankgegevens Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

EGIGI

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2015
Berichten
4
hoi,

ik zou in Word een mailing (Email berichten) willen uitvoeren met gegevens ingevoerd in Excel (zie bijlage). Mailings lukt mij wel maar het probleem hier is dat elke salesperson (kolom A) in zijn mailbericht een overzicht (lijstvorm) moet krijgen van zijn eigen aktiviteiten . Dus niet in elk bericht de gegevens van 1 record, maar meerdere records indien een salesperson meermaals voorkomt.

Alvast bedankt,
egi
 

Bijlagen

  • data salespersons.xlsx
    9 KB · Weergaven: 30
Many to one merge tool

na wat google werk heb ik door dat ik met een veel voorkomende vraag zit. Ondertussen al een addin (van doug robbins) gevonden en gedownload en geplaatst in de startup folder van word. Dit zou de oplossing moeten zijn maar ik krijg steeds een foutmelding tijdens de uitvoering.
Misschien omdat ik in versie 2013 werk?
 
Wat wil je eigenlijk? En waar is het Word document?
 
Deze vraag hoort niet in het Excel forum thuis, maar in het Word forum... Je kunt een mailmerge van het type Many-to-One best zelf maken (@VenA: een voorbeeld Word document is zinloos, omdat je juist in een nieuw document de code moet maken), maar het is wat werk, en je moet dus niet bang zijn voor wat velden in elkaar te flanzen. En het luistert redelijk nauw. Graham Mayor heeft e.e.a. perfect beschreven. Althans: het is mij ook gelukt :).
 
@Octa

(@VenA: een voorbeeld Word document is zinloos, omdat je juist in een nieuw document de code moet maken)


De samenvoegvelden komen toch in het maindocument_samenvoegen te staan ?
 
De samenvoegvelden komen toch in het maindocument_samenvoegen te staan ?
Ja, een leeg Word document. Geef me wél een Excel document, zodat ik weet welke velden er zijn :). En dat is er.
 
Een maindocument is helemaal niet leeg... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan